Students’ understanding about nature of science : analysis of current situations and perspectives
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Antonio García-Carmona
Ángel Vázquez Alonso
Maria Antònia Manassero Mas
This paper aims to perform a review of present literature with regard to: a) main difficulties and theoretical positioning for teaching Nature of Science (NOS), and b) empirical evidences provided by researches performed in the present decade about students’ understanding of NOS. All this is done in order to surmise some future perspectives from the present situation.
Article Details
How to Cite
García-Carmona, Antonio et al. “Students’ understanding about nature of science : analysis of current situations and perspectives”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 30, no. 1, pp. 23-34, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/252558.
Most read articles by the same author(s)
- Ángel Vázquez Alonso, María Antonia Manassero Mas, Características del conocimiento científico : creencias de los estudiantes , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1999: Vol.: 17 Núm.: 3
- Marta Cruz-Guzmán Alcalá, Antonio García-Carmona, Ana María Criado García-Legaz, Sequences of question-prediction-testing to learn about the states of matter in Preschool Education , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 35 No. 3 (2017)
- Marta Cruz-Guzmán, Antonio García-Carmona, Ana María Criado, Preguntas de indagación y contenidos de ciencia escolar en el diseño de actividades experimentales : predilecciones de los estudiantes de profesorado de infantil , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: No. Extra (2017)
- Ángel Vázquez Alonso, María Antonia Manassero Mas, La relevancia de la educación científica : actitudes y valores de los estudiantes relacionados con la ciencia y la tecnología , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2009: Vol.: 27 Núm.: 1
- Antonio García-Carmona, Ana M. Criado, Pedro Cañal, Scientific literacy at the 3-6 year old stage: an analysis of spain’s national curriculum , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2014: Vol.: 32 Núm.: 2
- Marta Guzmán, María Puig Gutiérrez, Antonio García-Carmona, What types of activities do pre-service elementary teachers design and implement when they teach science through science learning corners? , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 38 No. 1 (2020)
- Antonio García-Carmona, Aprendiendo hidrostática mediante actividades de investigación orientada : análisis de una experiencia con alumnos de 15-16 años , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2009: Vol.: 27 Núm.: 2
- José Antonio Acevedo Díaz, Antonio García-Carmona, The story of a controversy in the History of Technology for learning about the Nature of Technology: Tesla vs. Edison-The War of the Currents , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 34 No. 1 (2016)
- Radu Bogdan Toma, Antonio García-Carmona, «Of STEM we like everything but STEM». A critical analysis of a buzzing educational trend , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 39 No. 1 (2021)
- Antonio García-Carmona, Ángel Vázquez Alonso, María Antonia Manassero Mas, Estado actual y perspectivas de la enseñanza de la naturaleza de la ciencia: una revisión de las creencias y obstáculos del profesorado , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2011: Vol.: 29 Núm.: 3