La relevancia de la educación científica : actitudes y valores de los estudiantes relacionados con la ciencia y la tecnología
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Ángel Vázquez Alonso
María Antonia Manassero Mas
The Relevance of Science Education project (ROSE) is an international comparative questionnaire-based programme of research that explores a range of affective factors of school science education from the perspective of learners. The project is aimed to know the learners’ views and perceptions which are relevant and necessary conditions for effective science education. The data reported here derive from the application of four ROSE questionnaires: My opinions about science and technology, My science classes, Me and the environmental challenges, and My future job. The results on these affective topics display a general positive attitude on science and environment, a clear reject of science and technology jobs, a prevalent self-actualization orientation on a future job, and some significant gender differences, as well as many other details. Keywords. Attitude evaluation, scientific and technological education, gender differences, image of science, attitudes toward the school science, environmental attitudes, job expectations.
Article Details
Com citar
Vázquez Alonso, Ángel; and Manassero Mas, María Antonia. “La relevancia de la educación científica : actitudes y valores de los estudiantes relacionados con la ciencia y la tecnología”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 27, no. 1, pp. 33-48, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/132205.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Ángel Vázquez Alonso, María Antonia Manassero Mas, Características del conocimiento científico : creencias de los estudiantes , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1999: Vol.: 17 Núm.: 3
- Antonio García-Carmona, Ángel Vázquez Alonso, María Antonia Manassero Mas, Estado actual y perspectivas de la enseñanza de la naturaleza de la ciencia: una revisión de las creencias y obstáculos del profesorado , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2011: Vol.: 29 Núm.: 3
- Margarita Ana Vázquez Manassero, Ángel Vázquez Alonso, Ciència i art es troben: el cas del telescopi de Galileu , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 35 Núm. 3 (2017)
- María Antonia Manassero Mas, Ángel Vázquez Alonso, Instrumentos y métodos para la evaluación de las actitudes relacionadas con la ciencia, la tecnología y la sociedad , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2002: Vol.: 20 Núm.: 1
- A. Vázquez, María Antonia Manassero Mas, Actitudes relacionadas con la ciencia: una revisión conceptual , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1995: Vol.: 13 Núm.: 3
- Antonio García-Carmona, Ángel Vázquez Alonso, Maria Antònia Manassero Mas, Comprensión de los estudiantes sobre naturaleza de la ciencia : análisis del estado actual de la cuestión y perspectivas , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2012: Vol.: 30 Núm.: 1
- Ángel Vázquez Alonso, El paradigma de las concepciones alternativas y la formación de los profesores de ciencias , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1994: Vol.: 12 Núm.: 1
- Ángel Vázquez Alonso, María Antonia Manassero Mas, Una evaluación de las actitudes relacionadas con la ciencia , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1997: Vol.: 15 Núm.: 2
- Ángel Vázquez Alonso, Concepciones alternativas en Física y Química de Bachillerato : una metodología diagnóstica , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1990: Vol.: 8 Núm.: 3
- María Antonia Manassero Mas, A. Vázquez, José Antonio Acevedo Díaz, Evaluación de las actitudes del profesorado respecto a los temas CTS: nuevos avances metodológicos , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2004: Vol.: 22 Núm.: 2