Naturaleza de la ciencia en notícias científicas de la prensa: análisis del contenido y potencialidades didácticas

Main Article Content

Antonio García-Carmona
Es destaca el potencial didàctic de certes notícies científiques de la premsa diària per introduir la naturalesa de la ciència (NDC) en l'educació científica. Per tal de posar-ho de manifest, s'analitza interpretativament el contingut d'un repertori de quaranta notícies relacionades amb la Física, publicades en diaris espanyols de gran difusió. L'anàlisi revela la idoneïtat del repertori, tant per la sintonia del seu contingut amb la visió actual de l'NDC com per les possibilitats didàctiques per al seu ús a l'aula, d'acord amb les tendències actuals en l'ensenyament d'aquesta. Es suggereix, així mateix, la seva utilització en els programes de formació del professorat, per tal de millorar la seva comprensió sobre la NDC i, conseqüentment, el seu ensenyament.
Paraules clau
alfabetització científica, educació científica, naturalesa de la ciència, notícies científiques, premsa diària

Article Details

Com citar
García-Carmona, Antonio. “Naturaleza de la ciencia en notícias científicas de la prensa: análisis del contenido y potencialidades didácticas”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 32, no. 3, pp. 493-09, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/287575.
Biografia de l'autor/a

Antonio García-Carmona, Departamento de Didáctica de las Ciencias. Universidad de Sevilla

Profesor del Departamento de Didáctica de las Ciencias, Universidad de Sevilla

Articles més llegits del mateix autor/a

1 2 > >>