Una controvèrsia de la Història de la Tecnologia per aprendre sobre Naturalesa de la Tecnologia: Tesla vs. Edison-La guerra dels corrents
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
José Antonio Acevedo Díaz
Inspector de Educación jubilado, Huelva
Antonio García-Carmona
Departamento de Didáctica de las Ciencias. Universidad de Sevilla
Es presenta la controvèrsia entre Tesla i Edison, coneguda com «la guerra dels corrents» en la Història de la Tecnologia, per abordar a l'aula algunes qüestions de Naturalesa de la Tecnologia (NDT) des d'un enfocament explícit i reflexiu. La proposta es dirigeix a la formació d'estudiants de professorat d'educació secundària en NDT i la seva didàctica. Es para esment tant als aspectes epistèmics com als no-epistèmics en el text de la controvèrsia i en les qüestions que es plantegen. Així mateix, es proposen algunes recomanacions metodològiques per a la seva implementació i avaluació a l'aula.
Paraules clau
Història de la Tecnologia, Naturalesa de la Tecnologia, formació del professorat, controvèrsia històrica, Tesla vs. Edison
Article Details
Com citar
Acevedo Díaz, José Antonio; and García-Carmona, Antonio. “Una controvèrsia de la Història de la Tecnologia per aprendre sobre Naturalesa de la Tecnologia: Tesla vs. Edison-La guerra dels corrents”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 34, no. 1, pp. 193-09, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/306643.
Biografia de l'autor/a
Antonio García-Carmona, Departamento de Didáctica de las Ciencias. Universidad de Sevilla
Profesor del Departamento de Didáctica de las Ciencias, Universidad de Sevilla, EspañaArticles més llegits del mateix autor/a
- Marta Cruz-Guzmán Alcalá, Antonio García-Carmona, Ana María Criado García-Legaz, Aprenent sobre els canvis d'estat en educació infantil mitjançant seqüències de pregunta-predicció-comprovació experimental , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 35 Núm. 3 (2017)
- Marta Cruz-Guzmán, Antonio García-Carmona, Ana María Criado, Preguntas de indagación y contenidos de ciencia escolar en el diseño de actividades experimentales : predilecciones de los estudiantes de profesorado de infantil , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- Antonio García-Carmona, Ana M. Criado, Pedro Cañal, Alfabetització científica en l'etapa 3-6 anys: una anàlisi de la regulació estatal d'ensenyaments mínims , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2014: Vol.: 32 Núm.: 2
- Marta Guzmán, María Puig Gutiérrez, Antonio García-Carmona, ¿Qué tipos de actividades diseñan e implementan en el aula futuros docentes de Educación Infantil cuando enseñan ciencia mediante rincones de trabajo? , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 38 Núm. 1 (2020)
- Antonio García-Carmona, Aprendiendo hidrostática mediante actividades de investigación orientada : análisis de una experiencia con alumnos de 15-16 años , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2009: Vol.: 27 Núm.: 2
- Radu Bogdan Toma, Antonio García-Carmona, «De STEM nos gusta todo menos STEM». Análisis crítico de una tendencia educativa de moda , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 39 Núm. 1 (2021)
- Antonio García-Carmona, Ángel Vázquez Alonso, María Antonia Manassero Mas, Estado actual y perspectivas de la enseñanza de la naturaleza de la ciencia: una revisión de las creencias y obstáculos del profesorado , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2011: Vol.: 29 Núm.: 3
- Antonio García-Carmona, Naturaleza de la ciencia en notícias científicas de la prensa: análisis del contenido y potencialidades didácticas , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2014: Vol.: 32 Núm.: 3
- Antonio García-Carmona, Ana M. Criado, Pedro Cañal, Quina educació científica es promou per a l'etapa de primària a Espanya? Una anàlisi de les prescripcions oficials de la LOE , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2014: Vol.: 32 Núm.: 1
- Antonio García-Carmona, Ana M. Criado, Enseñanza de la energía en la etapa 6-12 años: un planteamiento desde el ámbito curricular de las máquinas , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2013: Vol.: 31 Núm.: 3