El desenvolupament de la competència científica en una unitat didàctica sobre la salut bucodental. Disseny i anàlisi de tasques
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Antonio Joaquin Franco Mariscal
IES Juan Ramón Jiménez. Málaga
Ángel Blanco López
Universidad de Málaga.
Enrique España Ramos
Universidad de Málaga.
En aquest article es planteja la importància del disseny dels materials curriculars per a el desenvolupament de la competència científica. Per a això, es fa especial èmfasi en la necessitat de partir de un enfocament explícit i clarament formulat sobre com entendre aquesta competència i de vincular les tasques i activitats d'aprenentatge amb aquest enfocament. Es mostra l'anàlisi detallada de la contribució al desenvolupament d'aquesta competència, segons un dels enfocaments plantejats en la bibliografia, de algunes de les tasques d'aprenentatge incloses en una unitat didàctica sobre la salut bucodental per 4t d'ESO. Finalment, es fan algunes consideracions sobre la importància del disseny i l'anàlisi de tasques, i la necessitat de la seva inclusió en la formació del professorat de ciència.
Paraules clau
competència científica, unitat didàctica, anàlisi i disseny de tasques, coneixement escolar, ciència, salut i higiene bucodental
Article Details
Com citar
Franco Mariscal, Antonio Joaquin et al. “El desenvolupament de la competència científica en una unitat didàctica sobre la salut bucodental. Disseny i anàlisi de tasques”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 32, no. 3, pp. 649-67, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/287562.
Biografies de l'autor/a
Antonio Joaquin Franco Mariscal, IES Juan Ramón Jiménez. Málaga
Doctor por la Universidad de Cádiz.
Departamento de Física y Química.
IES Juan Ramón Jiménez. Málaga.
Profesor de Enseñanza Secundaria.
Ángel Blanco López, Universidad de Málaga.
Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales.Enrique España Ramos, Universidad de Málaga.
Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales.Articles més llegits del mateix autor/a
- Antonio Joaquin Franco Mariscal, Competències científiques en l'ensenyament i l'aprenentatge per recerca. Un estudi de cas sobre corrosió de metalls en secundària , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2015: Vol.: 33 Núm.: 2
- Enrique España, Aurelio Cabello Garrido, Ángel Blanco López, La competència en alimentació. un marc de referència per a l'educació obligatòria , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2014: Vol.: 32 Núm.: 3
- Ángel Blanco López, Lucía Ruiz, Teresa Prieto, El desarrollo histórico del conocimiento sobre las disoluciones y su relación con la Teoría Cinético-Molecular. Implicaciones didácticas , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2010: Vol.: 28 Núm.: 3
- Antonio Joaquin Franco Mariscal, Enseñanza y aprendizaje de la física a través de la lectura del quijote en 4.º de eso. Las leyes de Newton y la aventura de los molinos de viento , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2013: Vol.: 31 Núm.: 2
- Teresa Prieto Ruiz, Ángel Blanco López, Vito-Battista Brero Peinado, La progresión en el aprendizaje de dominios específicos : una propuesta para la investigación , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2002: Vol.: 20 Núm.: 1
- Antonio Joaquín Franco Mariscal, De día todos los toros son negros : un trabajo de investigación con nitrato de plata para secundaria , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2009: Vol.: 27 Núm.: 1
- T. Prieto, Ángel Blanco López, E. Camacho Domínguez, I. Galache, A. Giménez, A. Rodríguez, Teoria cuántica. Un enfoque entre el desarrollo histórico y el paradigma de enseñanza por investigación , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1987: Extra. Part 3 : II Congreso Internacional sobre Investigación en Didáctica de las Ciencias
- Ángel Blanco López, T. Prieto, Estados de agregación de la material. Una propuesta para su enseñanza en la iniciación a la química , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1989: Extra. Part 2: III Congreso Internacional sobre Investigación en Didáctica de las Ciencias
- Antonio Joaquín Franco Mariscal, Como muestra un botón: un ejemplo de trabajo práctico en el área de ciencias de la naturaleza en el segundo curso de educación secundaria obligatoria , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2005: Vol.: 23 Núm.: 2
- E. Camacho Domínguez, Ángel Blanco López, I. Galache, A. García Barneto, Mª A. Jiménez López, T. Prieto, A. Rodríguez, Influencia posterior de una iniciación experimental a la química , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1987: Extra. Part 2 : II Congreso Internacional sobre Investigación en Didáctica de las Ciencias