La competència en alimentació. un marc de referència per a l'educació obligatòria
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Enrique España
Universidad de Málaga
Aurelio Cabello Garrido
IES Sierra Bermeja (Málaga)
Ángel Blanco López
Universidad de Málaga
En aquest article es presenta un marc teòric de referència per a desenvolupar la competència en alimentació en l'educació obligatòria. Els plantejaments seguits per a la seva elaboració impliquen sortir inicialment del context escolar i situar-se en la vida diària per a conèixer quina és la situació actual en la nostra societat. D'aquesta manera es pot ressaltar quins aspectes són els més necessaris i en quins es detecten majors mancances, per incidir especialment en ells. A partir de la definició i delimitació del context es caracteritza la competència en alimentació que un ciutadà hauria posseir. Com a resultat es descriu el marc de referència per al seu desenvolupament en l'educació obligatòria, organitzat al voltant de set dimensions: els aliments, el funcionament del cos pel que fa a la nutrició, cuinar, conrear i elaborar els aliments, comprar aliments, menjar en companyia, la activitat física i el descans.
Paraules clau
ensenyament en context, competència en alimentació, educació obligatòria
Article Details
Com citar
España, Enrique et al. “La competència en alimentació. un marc de referència per a l’educació obligatòria”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 32, no. 3, pp. 611-29, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/287568.
Biografies de l'autor/a
Enrique España, Universidad de Málaga
Departamento de Didáctica de las Ciencias ExperimentalesAurelio Cabello Garrido, IES Sierra Bermeja (Málaga)
Departamento de Biología y GeologíaÁngel Blanco López, Universidad de Málaga
Departamento de Didáctica de las Ciencias ExperimentalesArticles més llegits del mateix autor/a
- Ángel Blanco López, Lucía Ruiz, Teresa Prieto, El desarrollo histórico del conocimiento sobre las disoluciones y su relación con la Teoría Cinético-Molecular. Implicaciones didácticas , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2010: Vol.: 28 Núm.: 3
- Antonio Joaquin Franco Mariscal, Ángel Blanco López, Enrique España Ramos, El desenvolupament de la competència científica en una unitat didàctica sobre la salut bucodental. Disseny i anàlisi de tasques , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2014: Vol.: 32 Núm.: 3
- Teresa Prieto Ruiz, Ángel Blanco López, Vito-Battista Brero Peinado, La progresión en el aprendizaje de dominios específicos : una propuesta para la investigación , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2002: Vol.: 20 Núm.: 1
- T. Prieto, Ángel Blanco López, E. Camacho Domínguez, I. Galache, A. Giménez, A. Rodríguez, Teoria cuántica. Un enfoque entre el desarrollo histórico y el paradigma de enseñanza por investigación , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1987: Extra. Part 3 : II Congreso Internacional sobre Investigación en Didáctica de las Ciencias
- Ángel Blanco López, T. Prieto, Estados de agregación de la material. Una propuesta para su enseñanza en la iniciación a la química , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1989: Extra. Part 2: III Congreso Internacional sobre Investigación en Didáctica de las Ciencias
- E. Camacho Domínguez, Ángel Blanco López, I. Galache, A. García Barneto, Mª A. Jiménez López, T. Prieto, A. Rodríguez, Influencia posterior de una iniciación experimental a la química , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1987: Extra. Part 2 : II Congreso Internacional sobre Investigación en Didáctica de las Ciencias
- A. Jiménez, Ángel Blanco López, E. Camacho Domínguez, I. Galache, T. Prieto, A. Rodríguez, Cuestiones cuyo aprendizaje presenta mayor dificultad en la enseñanza de la química , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1987: Extra. Part 3 : II Congreso Internacional sobre Investigación en Didáctica de las Ciencias
- Ángel Blanco López, T. Prieto, Estudio sobre la comprensión de las disoluciones al final del bachillerato y Cou , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1993: Extra. Part 3 : IV Congreso Internacional Investigación Didáctica Ciencias y Matemáticas
- José Antonio Serón Rueda, Ángel Blanco López, Vito Brero Peinado, Enrique España Ramos, Valoraciones de estudiantes de las especialidades de ciencias del Máster en Profesorado de Educación Secundaria sobre el uso de actividades de juego de rol , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- T. Prieto, Ángel Blanco López, A. Rodríguez, Interpretaciones de los alumnos sobre el fenómeno de la disolución al comienzo del aprendizaje de la química. Un estudio en 8º de EGB. , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1989: Extra. Part 3: III Congreso Internacional sobre Investigación en Didáctica de las Ciencias