Humanitats digitals i pedagogies culturals: mirades creuades als entorns educatius híbrids
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Les Humanitats i les Arts estan vivint un ràpid procés d’evolució i de canvis gràcies al creixement de l’univers digital. L’educació no està exempta de viure transformacions profundes, motivades igualment per l’impacte d’aquesta realitat virtual que ja és local i global, que és ubiqua, i que ens afecta a tots. Com a docents i formadors de docents, ens inserim en aquest procés per tal d’analitzar fins a quin punt les hibridacions d’ambdós escenaris (les Humanitats Digitals i les Pedagogies Culturals) estan afavorint un clima integrador i de superacions, o bé propicien un nou model d’abusos i excessos cap al professorat i l’alumnat de les diferents etapes educatives. Mirant la situació en positiu, observem que la petjada digital pot ajudar a trencar les barreres tradicionals que havien estat marcades per les àrees de coneixement específiques, superant així l’encasellament tradicional de matèries i assignatures concretes, possibilitant escenaris connectats des de la transversalitat. És per això que ens interessa conèixer els diferents models híbrids que afavoreix l’entramat digital, implicant artistes, educadors en arts, historiadors, lingüistes i dissenyadors, que ens mostren les seves particulars visions d’aquest nou model d’escenaris educatius connectats.
Article Details
Drets d'autor
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).
Articles més llegits del mateix autor/a
- Ricard Huerta, Disseny d’entorns per educar en diversitat i fomentar la inclusió , Temps d'Educació: Núm. 60 (2021)
- Ricard Huerta, Construir espais de llibertat. Investigar en educació artística i diversitat sexual / Construction d’espaces de liberté. Recherche en éducation artistique et diversité sexuelle , Temps d'Educació: 2014: Núm.: 47
- Ricard Huerta, La diversitat sexual en la formació de mestres: el cinema com a argument creatiu / La diversité sexuelle dans la formation des maîtres: le cinéma comme argument créatif , Temps d'Educació: 2014: Núm.: 46
- Ricard Huerta, Acció social i educativa des de les arts a Barcelona , Temps d'Educació: 2018: Núm.: 55
- Ricard Huerta, Remigi Morant, Germans de Mario. Xiquets de primària jugant amb les seues consoles DS , Temps d'Educació: 2010: Núm.: 38
- Ricard Huerta, Optimitzant el diàleg necessari entre ciutat, museu i educació artística , Temps d'Educació: 2015: Núm.: 49
- Ricard Huerta, Des de Brasil, reivindicant la història de l’educació artística , Temps d'Educació: 2016: Núm.: 50
- Ricard Huerta, Veus biografiades evidencien auscultacions educatives , Temps d'Educació: 2016: Núm.: 50
- Ricard Huerta, Les bandes de música valencianes i el poder educatiu de l'associacionisme / Bandes de Valence musique et pouvoir éducatif des associations , Temps d'Educació: 2013: Núm.: 45
- Ricard Huerta, Memòria i patrimoni mitjançant la investigació educativa basada en les arts. ‘Cementiri Llull’ a Casal Solleric , Temps d'Educació: Núm. 64 (2023)