Quines ciències s'ensenyen i com es fa a les aules d'educació infantil? La visió dels mestres en formació inicial
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
José Cantó Doménech
Universitat de València
Antonio de Pro Bueno
Universidad de Murcia
Jordi Solbes
Universitat de València
Els coneixements científics estan presents en els currículums de tots els nivells educatius. No obstant això, són poques les recerques orientades a saber què continguts s'ensenyen, com ho fan, què aprèn l'alumnat… en l'etapa d'educació infantil. En aquest treball estudiem la percepció que tenen els futurs mestres sobre l'ensenyament de les ciències que es realitza a les aules de segon cicle d'aquesta etapa. A partir de les seves vivències en les pràctiques d'ensenyament, uns estudiants del Grau d'Educació Infantil han respost a un qüestionari elaborat per conèixer millor la realitat educativa que estem estudiant. Els resultats posen de manifest l'escàs tractament d'alguns continguts i l'absència d'activitats claus per aprendre ciències en aquestes edats. Finalment, es realitzen algunes consideracions en relació amb la formació del professorat, inicial i en exercici.
Paraules clau
educació infantil, ensenyament de les ciències, formació inicial de mestres, percepcions de l'aula, pràctiques d'ensenyament
Article Details
Com citar
Cantó Doménech, José et al. “Quines ciències s’ensenyen i com es fa a les aules d’educació infantil? La visió dels mestres en formació inicial”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 34, no. 3, pp. 25-50, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/314144.
Biografies de l'autor/a
José Cantó Doménech, Universitat de València
Ayudande Doctor. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y SocialesAntonio de Pro Bueno, Universidad de Murcia
Catedrático de Universidad. Departamento Didáctica de las Ciencias ExperimentalesJordi Solbes, Universitat de València
Titular de Universidad. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y SocialesArticles més llegits del mateix autor/a
- Jordi Solbes, M. J. Traver, La utilización de la historia de las ciencias en la enseñanza de la física y la química , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1996: Vol.: 14 Núm.: 1
- Juan José Ruiz, Jordi Solbes, Carles Furió, Los debates sociocientíficos: un recurso para potenciar la competencia argumentativa en las clases de Física y Química , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2013): IX Congrés d'Investigació en Didàctica de les Ciències
- Antonio De Pro Bueno, Gaspar Sánchez Blanco, María Victoria Valcárcel Pérez, Análisis de los libros de texto de física y química en el contexto de la Reforma LOGSE , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2008: Vol.: 26 Núm.: 2
- Jordi Solbes, Amparo Vilches, Interacciones ciencia/técnica/sociedad : un instrumento de cambio actitudinal , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1989: Vol.: 7 Núm.: 1
- Antonio de Pro Bueno, Javier Rodríguez Moreno, Estalviant energia en Educació Primària: estudi d'una proposta d'ensenyament , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2014: Vol.: 32 Núm.: 2
- Antonio de Pro Bueno, Antonio Pérez Manzano, Actituds dels alumnes de Primària i Secundària davant la visió dicotòmica de la Ciència , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2014: Vol.: 32 Núm.: 3
- Daniel Valverde Crespo, Antonio de Pro Bueno, Joaquín González Sánchez, Competencia digital de estudiantes de Secundaria al buscar y seleccionar información sobre ciencia , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 38 Núm. 3 (2020)
- Jordi Solbes, Amparo Vilches, El modelo de enseñanza por investigación y las relaciones C/T/S. Resultados de una experiencia llevada a cabo con alumnos de BUP y COU , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1993: Extra. Part 2 : IV Congreso Internacional Investigación Didáctica Ciencias y Matemáticas
- Paula Tuzón, Jordi Solbes, La modelización usando corporeización en la Enseñanza de las Ciencias , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- Jordi Solbes, F. Tarín, Algunas dificultades en torno a la conservación de la energía , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1998: Vol.: 16 Núm.: 3