Quines ciències s'ensenyen i com es fa a les aules d'educació infantil? La visió dels mestres en formació inicial
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
José Cantó Doménech
Universitat de València
Antonio de Pro Bueno
Universidad de Murcia
Jordi Solbes
Universitat de València
Els coneixements científics estan presents en els currículums de tots els nivells educatius. No obstant això, són poques les recerques orientades a saber què continguts s'ensenyen, com ho fan, què aprèn l'alumnat… en l'etapa d'educació infantil. En aquest treball estudiem la percepció que tenen els futurs mestres sobre l'ensenyament de les ciències que es realitza a les aules de segon cicle d'aquesta etapa. A partir de les seves vivències en les pràctiques d'ensenyament, uns estudiants del Grau d'Educació Infantil han respost a un qüestionari elaborat per conèixer millor la realitat educativa que estem estudiant. Els resultats posen de manifest l'escàs tractament d'alguns continguts i l'absència d'activitats claus per aprendre ciències en aquestes edats. Finalment, es realitzen algunes consideracions en relació amb la formació del professorat, inicial i en exercici.
Paraules clau
educació infantil, ensenyament de les ciències, formació inicial de mestres, percepcions de l'aula, pràctiques d'ensenyament
Article Details
Com citar
Cantó Doménech, José et al. “Quines ciències s’ensenyen i com es fa a les aules d’educació infantil? La visió dels mestres en formació inicial”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 34, no. 3, pp. 25-50, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/314144.
Biografies de l'autor/a
José Cantó Doménech, Universitat de València
Ayudande Doctor. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y SocialesAntonio de Pro Bueno, Universidad de Murcia
Catedrático de Universidad. Departamento Didáctica de las Ciencias ExperimentalesJordi Solbes, Universitat de València
Titular de Universidad. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y SocialesArticles més llegits del mateix autor/a
- Anna R. Esteve, Jordi Solbes, El desinterés de los estudiantes por las Ciencias y la Tecnología en el Bachillerato y los estudios universitarios , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- Jordi Solbes, M. Traver, Resultados obtenidos introduciendo historia de la ciencia en las clases de física y química: mejora de la imagen de la ciencia y desarrollo de actitudes positivas , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2001: Vol.: 19 Núm.: 1
- Jordi Solbes, F. Tarín, La conservación de la energía: un principio de toda la física. Una propuesta y unos resultados , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2004: Vol.: 22 Núm.: 2
- Nidia Torres Merchan, Jordi Solbes, Contribucions d'una intervenció didàctica usant qüestions sociocientíficas per desenvolupar el pensament crític , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 34 Núm. 2 (2016)
- Vicent Sinarcas, Jordi Solbes, Dificultades en el aprendizaje y la enseñanza de la Física Cuántica en el bachillerato , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2013: Vol.: 31 Núm.: 3
- Alejandro Bolivar, Nidia Torres, Jordi Solbes, Propuesta de contextualizar la enseñanza de la física usando los accidentes de tráfico , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- Jordi Solbes, M. L. Calatayud, J. Climent, J. Navarro, Errores conceptuales en los modelos atómicos cuánticos , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1987: Vol.: 5 Núm.: 3
- D. Gil, F. Senent Pérez, Jordi Solbes, Análisis crítico de la introducción de la física moderna en la enseñanza media , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1985: Extra. Part 2 : I Congreso Internacional sobre Investigación en Didáctica de las Ciencias
- Jordi Solbes, José Fernández-Sánchez, María Consuelo Domínguez-Sales, José Cantó Doménech, Jenaro Guisasola Aranzábal, Influencia de la formación y la investigación didáctica del profesorado de ciencias sobre su práctica docente , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 36 Núm. 1 (2018)
- Héctor Pérez, Jordi Solbes, Una propuesta sobre enseñanza de la relatividad en el bachillerato como motivación para el aprendizaje de la física , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2006: Vol.: 24 Núm.: 2