Quines ciències s'ensenyen i com es fa a les aules d'educació infantil? La visió dels mestres en formació inicial
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
José Cantó Doménech
Universitat de València
Antonio de Pro Bueno
Universidad de Murcia
Jordi Solbes
Universitat de València
Els coneixements científics estan presents en els currículums de tots els nivells educatius. No obstant això, són poques les recerques orientades a saber què continguts s'ensenyen, com ho fan, què aprèn l'alumnat… en l'etapa d'educació infantil. En aquest treball estudiem la percepció que tenen els futurs mestres sobre l'ensenyament de les ciències que es realitza a les aules de segon cicle d'aquesta etapa. A partir de les seves vivències en les pràctiques d'ensenyament, uns estudiants del Grau d'Educació Infantil han respost a un qüestionari elaborat per conèixer millor la realitat educativa que estem estudiant. Els resultats posen de manifest l'escàs tractament d'alguns continguts i l'absència d'activitats claus per aprendre ciències en aquestes edats. Finalment, es realitzen algunes consideracions en relació amb la formació del professorat, inicial i en exercici.
Paraules clau
educació infantil, ensenyament de les ciències, formació inicial de mestres, percepcions de l'aula, pràctiques d'ensenyament
Article Details
Com citar
Cantó Doménech, José et al. “Quines ciències s’ensenyen i com es fa a les aules d’educació infantil? La visió dels mestres en formació inicial”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 34, no. 3, pp. 25-50, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/314144.
Biografies de l'autor/a
José Cantó Doménech, Universitat de València
Ayudande Doctor. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y SocialesAntonio de Pro Bueno, Universidad de Murcia
Catedrático de Universidad. Departamento Didáctica de las Ciencias ExperimentalesJordi Solbes, Universitat de València
Titular de Universidad. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y SocialesArticles més llegits del mateix autor/a
- Antonio de Pro Bueno, Francisco Javier Rodríguez Moreno, Desenvolupament de la proposta "si es necessita més energia ... que no es facin més centrals "en un aula d'educació primària , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2014: Vol.: 32 Núm.: 3
- D. Gil, F. Senent Pérez, Jordi Solbes, La introducción a la física moderna : un ejemplo paradigmático de cambio conceptual , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1987: Extra. Part 3 : II Congreso Internacional sobre Investigación en Didáctica de las Ciencias
- M. Consuelo Domínguez-Sales, Jordi Solbes, Carles Furió, Jose Fernández, Eduardo González, Jenaro Guisasola, Influencia de la formación del profesorado en su conocimiento didáctico y práctica docente , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2013): IX Congrés d'Investigació en Didàctica de les Ciències
- Carlos de Pro Chereguini, Antonio de Pro Bueno, Francisca Serrano Pastor, Saben els mestres en formació inicial quines subcompetències estan treballant quan dissenyen una activitat d'ensenyament? , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 35 Núm. 3 (2017)
- Jordi Solbes, Amparo Vilches, Las interacciones ciencia/técnica/entorno natural y social : una propuesta de materiales , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1989: Vol. 2. Part 2. Extra : III Congreso Internacional sobre Investigación en Didáctica de las Ciencias
- Jordi Solbes, Amparo Vilches, El modelo constructivista y las relaciones ciencia/técnica/sociedad , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1992: Vol.: 10 Núm.: 2
- Leandro López González, Antonio De Pro Bueno, Ideas del alumnado sobre robótica y programación en 3º de la ESO , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- Carlos de Pro Chereguini, Antonio de Pro Bueno, Francisca Serrano Pastor, ¿Cómo utilizan los maestros en formación inicial sus conocimientos didácticos en el diseño de una prueba experiencial para evaluar subcompetencias de estudiantes de educación primaria? , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 36 Núm. 2 (2018)
- Daniel Valverde Crespo, Antonio De Pro Bueno, Joaquín González Sánchez, ¿Qué competencias digitales manifiestan los alumnos de 4º de ESO frente a una animación sobre una reacción química a nivel molecular? , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- Jordi Solbes, Nidia Torres, Concepciones y dificultades del profesorado sobre el pensamiento crítico en la enseñanza de las ciencias , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2013): IX Congrés d'Investigació en Didàctica de les Ciències