Which sciences are taught and in what manner in Early Childhood Education classes? The perception of teachers during initial training
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
José Cantó Doménech
Universitat de València
Antonio de Pro Bueno
Universidad de Murcia
Jordi Solbes
Universitat de València
Science teaching is present in curriculums at all levels of education. However, little research has been done into what contents are taught, how they are taught and what the pupils actually learn at the pre-primary stage. In this paper we will study future teachers’ perception of science teaching being carried out in Second Cycle of Childhood Education classrooms (3-4-5 years old). Using their experiences from teaching practice, a number of Pre-school Education degree students have completed a questionnaire, created to understand better the educational reality that we are studying. The results reveal the poor treatment of certain contents and the absence of key activities to learn science at these ages. Lastly, attention is given to teacher training, both initial and in practice.
Keywords
early childhood education, science teaching, initial teacher training, classroom perceptions, teaching practice
Article Details
How to Cite
Cantó Doménech, José et al. “Which sciences are taught and in what manner in Early Childhood Education classes? The perception of teachers during initial training”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 34, no. 3, pp. 25-50, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/314144.
Author Biographies
José Cantó Doménech, Universitat de València
Ayudande Doctor. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y SocialesAntonio de Pro Bueno, Universidad de Murcia
Catedrático de Universidad. Departamento Didáctica de las Ciencias ExperimentalesJordi Solbes, Universitat de València
Titular de Universidad. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y SocialesMost read articles by the same author(s)
- Jordi Solbes, M. J. Traver, La utilización de la historia de las ciencias en la enseñanza de la física y la química , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1996: Vol.: 14 Núm.: 1
- Juan José Ruiz, Jordi Solbes, Carles Furió, Los debates sociocientíficos: un recurso para potenciar la competencia argumentativa en las clases de Física y Química , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: No. Extra (2013): IX Congrés d'Investigació en Didàctica de les Ciències
- Antonio De Pro Bueno, Gaspar Sánchez Blanco, María Victoria Valcárcel Pérez, Análisis de los libros de texto de física y química en el contexto de la Reforma LOGSE , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2008: Vol.: 26 Núm.: 2
- Jordi Solbes, Amparo Vilches, Interacciones ciencia/técnica/sociedad : un instrumento de cambio actitudinal , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1989: Vol.: 7 Núm.: 1
- Antonio de Pro Bueno, Javier Rodríguez Moreno, Saving energy in Primary Education: a teaching proposal study , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2014: Vol.: 32 Núm.: 2
- Antonio de Pro Bueno, Antonio Pérez Manzano, Primary and Secondary students’ attitude towards the dichotomic view of Science , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2014: Vol.: 32 Núm.: 3
- Daniel Valverde Crespo, Antonio de Pro Bueno, Joaquín González Sánchez, Secondary students' digital competence when searching and selecting scientific information , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 38 No. 3 (2020)
- Jordi Solbes, Amparo Vilches, El modelo de enseñanza por investigación y las relaciones C/T/S. Resultados de una experiencia llevada a cabo con alumnos de BUP y COU , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1993: Extra. Part 2 : IV Congreso Internacional Investigación Didáctica Ciencias y Matemáticas
- Paula Tuzón, Jordi Solbes, La modelización usando corporeización en la Enseñanza de las Ciencias , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: No. Extra (2017)
- Jordi Solbes, F. Tarín, Algunas dificultades en torno a la conservación de la energía , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1998: Vol.: 16 Núm.: 3