Analysis of the marks obtained with a gamified teaching strategy Case study in subjects in the field of mechanical engineering
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Albert Fabregat Sanjuan
Rosa Pàmies-Vilà
María Verdú-Pina
Cristina Urbina-Pons
Francisco Huera-Huarte
Francesc Ferrando-Piera
We present an analysis of the correlation between the qualifications from traditional assessment activities and the obtained with the gamified questionnaires. A method has been developed to automatically obtain grades with different weighting criteria (penalty for incorrect answers, as a function of time to answer and normalising the grades between the class). The results show in some cases significant correlations that suggest the use of the gamified activities in the summative evaluation.
Article Details
How to Cite
Fabregat Sanjuan, Albert et al. “Analysis of the marks obtained with a gamified teaching strategy: Case study in subjects in the field of mechanical engineering”. Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), no. 5, https://raco.cat/index.php/RevistaCIDUI/article/view/378540.
Rights
(c) Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), 2021
Most read articles by the same author(s)
- Rosa Pàmies-Vilà, Albert Fabregat-Sanjuan, Joan Puig-Ortiz, Lluïsa Jordi, Antoni Hernandez Fernandez, ÚS DE KAHOOT! COM A EINA DE LUDIFICACIÓ PER A LA RETROALIMENTACIÓ A TEMPS , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 4 (2018)
- Albert Fabregat-Sanjuan, Rosa Pàmies-Vilà, Francesc Ferrando Piera, Silvia De la Flor López, Laboratori 3.0: Virtualització del laboratori amb una metodologia centrada en l'estudiant , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No 3 (2016): CIDUI 2016
- Joan Puig-Ortiz, Rosa Pàmies-Vilà, Jordi Ramon Martínez Miralles, ÚS DE GOOGLE+ PER A LA COOPERACIÓ DOCENT INTERUNIVERSITÀRIA , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 2 (2014)
- Pau Català Calderón, Lluïsa Jordi Nebot, Joaquim Maria Veciana Fontanet, Rosa Pàmies-Vilà, SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOALS. A LOOK FROM THE MECHANICAL ENGINEERING , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 6 (2023): CIDUI23