Projecte de formació del professorat universitari de Ciències, Matemàtiques i Tecnologia, en les metodologies d'Aprenentatge Basat en Problemes i Projectes
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Mikel Garmendia Mujika
UPV-EHU
José Ignacio Barragués Fuentes
UPV-EHU
Kristina Zuza Elosegi
UPV-EHU
Jenaro Guisasola Aranzabal
UPV-EHU
En aquest treball presentarem el disseny i implementació del programa Eragin de la UPV/EHU, de formació del professorat universitari en metodologies actives d'ensenyament. Es presentaran les bases teòriques del programa, el disseny de formació, les dificultats trobades, i les qüestions que ens plantegem de cara al futur. Els resultats que s'han obtingut sobre la valoració del programa per part dels participants i sobre el canvi didàctic del professorat són esperançadors pel que fa a l'efectivitat del disseny de formació basat en la mentoria. En el seu conjunt, aquests resultats ens animen a pensar que es tracta d'un programa de formació capaç de respondre als reptes i compromisos socials de la nostra Universitat.
Paraules clau
formació del professorat universitari, mentoria, aprenentatge basat en problemes i projectes, coneixement didàctic del contingut
Article Details
Com citar
Garmendia Mujika, Mikel et al. “Projecte de formació del professorat universitari de Ciències, Matemàtiques i Tecnologia, en les metodologies d’Aprenentatge Basat en Problemes i Projectes”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 32, no. 2, pp. 113-29, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/287528.
Biografies de l'autor/a
Mikel Garmendia Mujika, UPV-EHU
Dpto. de Expresión Gráfica y Proyectos de Ingeniería
Profesor Titular de Escuela Universitaria
José Ignacio Barragués Fuentes, UPV-EHU
Dpto. de Matemática AplicadaProfesor Titular de Universidad
Kristina Zuza Elosegi, UPV-EHU
Dpto. de Física Aplicada
Profesora Adjunta
Jenaro Guisasola Aranzabal, UPV-EHU
Dpto. de Fisica Aplicada
Profesor Titular de Universidad
Articles més llegits del mateix autor/a
- Mikel Ceberio, Jenaro Guisasola Aranzabal, José Manuel Almudí García, ¿Cuáles son las innovaciones didácticas que propone la investigación en resolución de problemas de física y qué resultados alcanzan? , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2008: Vol.: 26 Núm.: 3
- Carles Furió-Mas, Jenaro Guisasola Aranzabal, Concepciones alternativas y dificultades de aprendizaje en electrostática. Selección de cuestiones elaboradas para su detección y tratamiento , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1999: Vol.: 17 Núm.: 3
- Carles Furió-Mas, Jenaro Guisasola Aranzabal, Deficiencias epistemológicas en la enseñanza habitual de los conceptos de campo y potencial eléctrico , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1997: Vol.: 15 Núm.: 2
- Jenaro Guisasola Aranzabal, José Manuel Almudí García, José Luis Zubimendi, Dificultades de aprendizaje de los estudiantes universitarios en la teoría del campo magnético y elección de los objetivos de enseñanza , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2003: Vol.: 21 Núm.: 1
- Jenaro Guisasola Aranzabal, Mikel Ceberio Gárate, José Manuel Almudí García, José Luis Zubimendi Herranz, La resolución de problemas basada en el desarrollo de investigaciones guiadas en cursos introductorios de física universitaria , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2011: Vol.: 29 Núm.: 3
- Carles Furió-Mas, Rafael Azcona, Jenaro Guisasola Aranzabal, Dificultades conceptuales y epistemológicas del profesorado en la enseñanza de los conceptos de "cantidad de sustancia" y de "mol" , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1999: Vol.: 17 Núm.: 3
- Jenaro Guisasola Aranzabal, Maite Morentin Pascual, ¿Qué papel tienen las visitas escolares a los museos de ciencias en el aprendizaje , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2007: Vol.: 25 Núm.: 3
- Kristina Zuza, Jenaro Guisasola Aranzabal, Mieke De Cock, Laurens Bollen, Paul Van Kampen, Isabel Garzón Barragán, ¿Qué entienden los estudiantes universitarios de Física General por Fuerza Electromotriz? Un estudio en cuatro países , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- José Ignacio Barragués Fuentes, Jenaro Guisasola Aranzabal, La introducción de los conceptos relativos al azar y la probabilidad en libros de texto universitarios , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2006: Vol.: 24 Núm.: 2
- Jenaro Guisasola Aranzabal, José Manuel Almudí García, Mikel Ceberio, Concepciones alternativas sobre el campo magnético estacionario. Selección de cuestiones realizadas para su detección , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2003: Vol.: 21 Núm.: 2