Projecte de formació del professorat universitari de Ciències, Matemàtiques i Tecnologia, en les metodologies d'Aprenentatge Basat en Problemes i Projectes
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Mikel Garmendia Mujika
UPV-EHU
José Ignacio Barragués Fuentes
UPV-EHU
Kristina Zuza Elosegi
UPV-EHU
Jenaro Guisasola Aranzabal
UPV-EHU
En aquest treball presentarem el disseny i implementació del programa Eragin de la UPV/EHU, de formació del professorat universitari en metodologies actives d'ensenyament. Es presentaran les bases teòriques del programa, el disseny de formació, les dificultats trobades, i les qüestions que ens plantegem de cara al futur. Els resultats que s'han obtingut sobre la valoració del programa per part dels participants i sobre el canvi didàctic del professorat són esperançadors pel que fa a l'efectivitat del disseny de formació basat en la mentoria. En el seu conjunt, aquests resultats ens animen a pensar que es tracta d'un programa de formació capaç de respondre als reptes i compromisos socials de la nostra Universitat.
Paraules clau
formació del professorat universitari, mentoria, aprenentatge basat en problemes i projectes, coneixement didàctic del contingut
Article Details
Com citar
Garmendia Mujika, Mikel et al. “Projecte de formació del professorat universitari de Ciències, Matemàtiques i Tecnologia, en les metodologies d’Aprenentatge Basat en Problemes i Projectes”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 32, no. 2, pp. 113-29, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/287528.
Biografies de l'autor/a
Mikel Garmendia Mujika, UPV-EHU
Dpto. de Expresión Gráfica y Proyectos de Ingeniería
Profesor Titular de Escuela Universitaria
José Ignacio Barragués Fuentes, UPV-EHU
Dpto. de Matemática AplicadaProfesor Titular de Universidad
Kristina Zuza Elosegi, UPV-EHU
Dpto. de Física Aplicada
Profesora Adjunta
Jenaro Guisasola Aranzabal, UPV-EHU
Dpto. de Fisica Aplicada
Profesor Titular de Universidad
Articles més llegits del mateix autor/a
- Jenaro Guisasola Aranzabal, José Manuel Almudí García, José Luis Zubimendi, K. Zuza, Campo magnético: diseño y evaluación de estrategias de enseñanza basadas en el aprendizaje como investigación orientada , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2005: Vol.: 23 Núm.: 3
- Jenaro Guisasola Aranzabal, A. Montero, M. Fernández Castro, Concepciones de futuros profesores de ciencias sobre un concepto "olvidado" en la enseñanza de la electricidad: la fuerza electronotriz , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2005: Vol.: 23 Núm.: 1
- Jenaro Guisasola Aranzabal, José Luis Zubimendi, José Manuel Almudí García, Mikel Ceberio, Propuesta de enseñanza en cursos introductorios de física en la universidad, basada en la investigación didáctica : siete años de experiencia y resultados , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2007: Vol.: 25 Núm.: 1
- Carles Furió-Mas, Rafael Azcona, Jenaro Guisasola Aranzabal, Revisión de investigaciones sobre la enseñanza-aprendizaje de los conceptos cantidad de sustancia y mol , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2002: Vol.: 20 Núm.: 2
- Jenaro Guisasola Aranzabal, Carles Furió-Mas, Mikel Ceberio, José Luis Zubimendi, ¿Es necesaria la enseñanza de contenidos procedimentales en cursos introductorios de física en la universidad? , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2003: Extra
- Carles Furió-Mas, Jenaro Guisasola Aranzabal, Comparación entre las dificultades de aprendizaje de los conceptos de campo y potencial eléctricos y los problemas históricos que se presentaron en su formación , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1993: Extra. Part 3 : IV Congreso Internacional Investigación Didáctica Ciencias y Matemáticas
- Jenaro Guisasola Aranzabal, José Ignacio Barragués Fuentes, Heurísticas y sesgos de los estudiantes de primer ciclo de universidad en la resolución de problemas de probabilidad , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2002: Vol.: 20 Núm.: 2