El monogràfic denominat Interculturalitat i cultura de la diversitat en l’educació del segle XXI tracta d’indagar de forma reflexiva en la interculturalitat com una resposta pedagògica que busca el benestar i la qualitat de vida de tots els membres de la comunitat educativa, i ho fa aprofundint en la valoració positiva de la diversitat cultural i en la recerca d’espais emocionals, ètics i actitudinals de trobada intercultural. És una proposta oberta a la generació de debats socials i pedagògics crítics, on s’analitzi la diversitat cultural com un factor clau de desenvolupament social i comunitari.

Presentació

Juan J. Leiva Olivencia

7-17

Diversitat cultural i escenaris de migració. Un estudi sobre la formació de professors

Francisco X. Cernadas Ríos, Mar Lorenzo Moledo, Miguel A. Santos Rego

19-37

El rendiment acadèmic en alumnes de l’ESO en un context de vulnerabilitat i de multiculturalitat

Andrés Escarbajal Frutos, Miquel A. Essomba Gelabert, Beatriz Abenza Pastor

79-99

L’educació del segle XXI davant el diàleg interreligiós

Montserrat Freixa-Niella, M.ª José Rubio-Hurtado, Angelina Sánchez-Martí, Ruth Vilà-Baños

101-117

Cap a un enfocament de justícia social: la percepció del professorat sobre l’educació intercultural en contextos d’escassa presència d’alumnat estranger

Concepción Maiztegui-Oñate, Lourdes Villardón-Gallego, Miguel Ángel Navarro Lashayas, Rosa Santibáñez Gruber

119-140

Sexisme i formació inicial del professorat

Raúl Carretero Bermejo, Alberto Nolasco Hernández

293-310