La formació professional des del punt de vista de les famílies de l’alumnat
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Rosario Ordóñez-Sierra
Universidad de Sevilla
Soledad García-Gómez
Universidad de Sevilla
Esther Vinuesa Mariscal
Universidad de Sevilla
La recerca sobre la formació professional amb prou feines ha parat esment fins avui a les famílies de l’alumnat que la cursa. Una vegada conclosa l’escolaritat obligatòria, les mares i els pares sembla que siguin invisibles per al sistema educatiu. Atès que, en els últims anys, s’insisteix des d’instàncies diverses a promoure la formació professional i atesa la situació crítica a nivell d’ocupació juvenil que estem patint, estimem convenient indagar en les percepcions que tenen sobre aquests estudis les mares i els pares de l’alumnat. Hem realitzat una exploració a través d’entrevistes semiestructuradas per copsar les seves opinions sobre la idoneïtat de la formació professional per als seus fills, en particular d’un cicle formatiu de l’àmbit de la informàtica. Les dimensions de l’objecte d’estudi han abastat des del passat (analitzant les seves trajectòries acadèmiques) fins al futur (delineant les seves expectatives laborals), passant pel present (realitzant valoracions sobre la seva situació acadèmica actual). Els resultats són reveladors, atès que ofereixen un punt de vista desconegut. Mostren famílies satisfetes amb la decisió dels seus descendents de cursar formació professional i tenen la il·lusió —més que no pas les expectatives— que els seus fills accedeixin al món laboral per exercir una ocupació digna, d’acord amb la qualificació professional que esperen aconseguir.
Paraules clau
ensenyament postobligatori, trajectòria acadèmica, informàtica, expectatives, pares, recerca qualitativa
Article Details
Com citar
Ordóñez-Sierra, Rosario et al. “La formació professional des del punt de vista de les famílies de l’alumnat”. Educar, vol.VOL 55, no. 1, pp. 231-49, https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/348889.