‘No és la meva competència intercultural, soc jo.’ La identitat intercultural del professorat de llengües estrangeres en formació
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
María Fernández-Agüero
Universidad Autónoma de Madrid
Marta Garrote
Universidad Autónoma de Madrid
Aquest article indaga en la identitat intercultural del professorat de llengües estrangeres en formació per esbrinar si és conscient de la seva postura intercultural i de la dels altres, i si presenta una imatge professional emergent recognoscible en relació amb la interculturalitat. L’objectiu final d’aquest estudi és identificar trets comuns en els quals es podria centrar la formació del professorat. Els resultats demostren que aquest futur professorat té una identitat intercultural incipient caracteritzada per la seva tendència a evitar la intervenció i per una certa falta de coneixement intercultural, encara que està notablement preocupat per la seva imatge professional i la seva responsabilitat en els contextos laborals.
Paraules clau
identitat intercultural, competència intercultural, consciència intercultural, formació del professorat, formació inicial
Article Details
Com citar
Fernández-Agüero, María; and Garrote, Marta. “‘No és la meva competència intercultural, soc jo.’ La identitat intercultural del professorat de llengües estrangeres en formació”. Educar, vol.VOL 55, no. 1, pp. 159-82, https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/348886.