El professorat d’educació física i la seva visió sobre els conflictes en una escola multicultural
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Gonzalo Flores Aguilar
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Maria Prat Grau
Universitat Autònoma de Barcelona
Susanna Soler Prat
Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya
Aquest treball mostra les opinions del professorat d’educació física sobre la imatge social d’una escola multicultural quant a conflictivitat, a partir dels seus cinc anys d’experiència laboral en escoles amb més del 50% d’alumnat d’origen estranger. El professorat identifica també quines són les principals situacions conflictives que tenen lloc en les seves sessions i justifica els motius que les originen. Les tècniques per obtenir els resultats han estat l’entrevista semiestructurada i l’observació participant. Per analitzar les dades s’han analitzat els continguts. Després de categoritzar els diferents conflictes identificats a l’aula, el discurs del professorat desmitifica la tradicional imatge conflictiva que s’associa a l’escola multicultural, de la mateixa manera que culpa les característiques de l’entorn social i els problemes socioeconòmics de les famílies com els principals causants d’aquests, més enllà del factor cultural de l’alumnat.
Paraules clau
conflictes, educació física, escola multicultural, professorat d’educació física
Article Details
Com citar
Flores Aguilar, Gonzalo et al. “El professorat d’educació física i la seva visió sobre els conflictes en una escola multicultural”. Educar, vol.VOL 55, no. 1, pp. 183-00, https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/348887.