Disseny i implementació d’una experiència per treballar la interculturalitat en Educació Infantil a través de la realitat augmentada i codis QR

Main Article Content

Antonio-Manuel Rodríguez-García
Francisco Javier Hinojo-Lucena
Miriam Ágreda-Montoro
Els últims anys s’han caracteritzat per l’increment i l’arribada a les aules escolars d’alumnes procedents de països diferents, units a l’augment d’una societat àmpliament multicultural. Les necessitats que aquesta situació demanda han de treballar-se des d’edats primerenques en el sistema educatiu, per acostar els alumnes a l’entesa mútua de la societat multicultural. Sent aquest és el punt de partida per al nostre disseny i implementació d’un projecte en què es treballa l’educació intercultural a través d’eines TIC emergents com són la realitat augmentada i els codis QR, l’experiència va ser duta a terme durant el període de pràctiques dels futurs docents del Grau d’Educació Infantil, com a treball de l’assignatura de Recursos Didàctico-Tecnològics Aplicats a l’Educació Infantil durant el curs 2016-2017. Els resultats mostren la gran acceptació d’aquestes tecnologies, tant dels mestres en actiu com dels futurs docents, i la seva ocupació per treballar de manera innovadora els continguts didàctics, ressaltant una millora de la motivació, l’interès i la implicació dels seus alumnes.
Paraules clau
realitat augmentada, codis QR, educació intercultural, educació infantil, experiència didàctica

Article Details

Com citar
Rodríguez-García, Antonio-Manuel et al. “Disseny i implementació d’una experiència per treballar la interculturalitat en Educació Infantil a través de la realitat augmentada i codis QR”. Educar, vol.VOL 55, no. 1, pp. 59-77, https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/348881.