Sexisme i formació inicial del professorat

Main Article Content

Raúl Carretero Bermejo
Alberto Nolasco Hernández
El present treball de recerca pretén conèixer les creences sexistes de la població d’estudiants de Magisteri, perquè les facultats d’educació són les que formen i treballen amb les persones responsables de l’educació i la formació dels nostres menors. L’escola, com a institució, i els docents, com a màxims representants d’aquesta institució, són uns responsables fonamentals en els processos de transmissió cultural i ideològica, en aquest cas, la referida a l’actitud sexista. En l’anàlisi que exposem a continuació, la població d’alumnes de Magisteri presenta creences sexistes en més d’un 75% de la mostra estudiada, la qual cosa significa que més d’un 75% de futurs docents transmetrà aquesta ideologia enfront de les diverses propostes legislatives que persegueixen la igualtat. La població objecte d’estudi presenta actituds sexistes hostils i també benèvoles. Els resultats trobats justifiquen la necessitat de programar accions formatives i educatives concretes i explícites per al col·lectiu de futurs docents, amb la finalitat de canviar aquestes creences i, d’aquesta manera, detenir la perpetuació i la transmissió ideològica del sexisme. Per tant, sembla necessari incloure formació específica en gènere i sexisme, a més de programar i dissenyar els plans d’estudi des de la perspectiva de gènere. Aquests resultats també mostren la necessitat de conèixer les actituds sexistes, o no sexistes, dels ensenyants en actiu, atès que, si es confirmen aquests resultats entre la població docent, les necessitats de formació també s’estendrien al grup de professors que exerceixen actualment.
Paraules clau
sexisme, actitud, educació, estudiants, prejudici, estereotip

Article Details

Com citar
Carretero Bermejo, Raúl; and Nolasco Hernández, Alberto. “Sexisme i formació inicial del professorat”. Educar, vol.VOL 55, no. 1, pp. 293-10, https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/348892.
Biografies de l'autor/a

Raúl Carretero Bermejo, Universidad de Castilla-La Mancha

Doctor en Educación. UNED:

Profesor Asociado UCLM

Docente, investigador y educador.

Coach personal certificado.

Alberto Nolasco Hernández, Universidad de Zaragoza

Doctor en Educación por la UNED

Profesor Asociado Facultad de Ciencias Sociales de Teruel