XYZ-Stars i Solar System Pathway: una experiència museística de treball per projectes sobre les constel•lacions i el Sistema Solar

Main Article Content

Xavier Domènech
Isabel Llorente
Neus Ruiz
Carles Serra
Maria Ulldemolins
Antoni Arrizabalaga
Jordi Domènech-Casal

L’alumnat de secundària sol presentar concepcions errònies relatives a les dimensions i proporcions de l’Univers i els cossos celests. Les metodologies actives (com el treball per projectes) suposen una oportunitat per a ubicar aquestes concepcions en el marc d’un con-flicte cognitiu. Es descriuen dues experiències interdisciplinars de treball per projectes sobre les constel•lacions i el Sistema Solar. Les experiències s’han dut a terme com a projecte trimestral en col•laboració amb el Museu de Ciències Naturals de Granollers, i ha resultat en una exposició oberta al públic de les produccions dels alumnes en una sala del museu i en forma de maqueta urbana de 10 km. Els resultats de l’aplicació es descriuen juntament amb una valoració per a orientar el desenvolupament de projectes trimestrals.

Paraules clau
Constel·lacions, astronomia, Treball per Projectes, Sistema Solar, Museu

Article Details

Com citar
Domènech, Xavier et al. “XYZ-Stars i Solar System Pathway: una experiència museística de treball per projectes sobre les constel•lacions i el Sistema Solar”. Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària, no. 31, pp. 21-28, https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/310936.

Articles més llegits del mateix autor/a