Context, Entorn i Servei : l’aprenentatge mitjançant projectes, de les àrees científiques a la Interdisciplinarietat
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Miriam Redondo
Institut Quatre Cantons (Barcelona, Catalunya)
Neus Ruiz
Institut Marta Estrada (Granollers, Catalunya)
Sara Sánchez
Institut Montserrat Colomer (Sant Esteve Sesrovires, Catalunya)
Rosa Solé
Institut Montserrat Colomer (Sant Esteve Sesrovires, Catalunya)
Jordi Calvet
Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació
Marta Caño
Institut de Cornellà (Cornellà, Catalunya)
El treball en contextos rellevants que proposa l'Aprenentatge Basat en Projectes, implica que, a més dels continguts científics, el projecte recluti continguts d'altres matèries. Aquesta interdisciplinarietat té una gestió complexa que, d'altra banda, permet projectes més connectats al món real. En aquest article, es descriuen 5 projectes de diferents àmbits de la ciència (astronomia, diversitat biològica, genètica, histologia) que s'han desenvolupat de forma interdisciplinària en funció de les necessitats i oportunitats didàctiques de diversoscontextos, incloent museus, criminologia, gestió d'espais urbans i col·laboració amb institucions externes.
Paraules clau
ABP, Interdisciplinarietat, Context, APS
Article Details
Com citar
Redondo, Miriam et al. “Context, Entorn i Servei : l’aprenentatge mitjançant projectes, de les àrees científiques a la Interdisciplinarietat”. Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària, no. 33, pp. 49-56, https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/327444.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Xavier Domènech, Isabel Llorente, Neus Ruiz, Carles Serra, Maria Ulldemolins, Antoni Arrizabalaga, Jordi Domènech-Casal, XYZ-Stars i Solar System Pathway: una experiència museística de treball per projectes sobre les constel•lacions i el Sistema Solar , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: Núm. 31 (2016): Juny
- Jordi Domènech-Casal, , Neus Ruiz, De l'epiteli de ceba a la indagació. Un marc per a construir pràctiques investigadores cap a la Competència Científica , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: Núm. 32 (2016): Desembre