Carnívor Carnestoltes
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
El setembre de 2021, hi va haver una exposició experimental i nova a la galeria Crone de Viena, Àustria. Totes les obres d’art que s’hi varen mostrar van ser generades per un precursor de la intel·ligència artificial actual, el generador de text Poetry Machine, el qual ha estat desenvolupant David Link des de 2001. L’article detalla els textos produïts i mostra alguns exemples de les obres d’art de l’exposició. Per tant, l’article demostra de manera pràctica un nou enfocament en la curació d’exposicions i en l’organització del flux de treball entre curadors, artistes i màquines.
Paraules clau:
Article Details
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.
(c) David Link, 2024
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
David Link, Artista i teòric autònom
David Link (1971, Düsseldorf, Alemanya) és artista i teòric. El 2004, Link va obtenir el seu doctorat en filosofia amb un treball sobre la història de la generació de text informatitzat. De 2009 a 2011, va ocupar el càrrec de president de Tecnologies experimentals en el context de l’art en l’Acadèmia d’Art de Leipzig. El 2012, Link va participar com a artista en dOCUMENTA(13), Kassel. També el 2012, va guanyar el premi Tony Sale Award for Computer Restoration de la Societat Britànica de conservació informàtica pel seu treball LoveLetters. Les seves instal·lacions i actuacions d’art informàtic s’han exposat internacionalment, inclosos Arnolfini, Brístol, Regne Unit (2010) i l’Acadèmia d’Art de Leipzig. El 2012, Link va participar com a artista a Kassel (2012); Microwave Festival, Hong Kong (2012), YCAM Center for Arts and Mitjana, Yamaguchi, el Japó (2013); ZKM, Karlsruhe (2015, 2018, 2019–2022); Centre de Cultura Contemporània de Barcelona CCCB, Espanya (2016); Manchester Art Gallery, Manchester, Regne Unit (2016); i al Museum of Applied Arts MAK, Viena, Àustria (2019).
Referències
Link, David. Poesiemaschinen / Maschinenpoesie. Zur Frühgeschichte computerisierter Texterzeugung und generativer Systeme (On the Early History of Computerized Text Generation and Generative Systems). In German. Munich: Fink, 2006.
Link, David. “There Must Be an Angel. On the Beginnings of the Arithmetics of Rays”. In: Siegfried Zielinski and David Link (eds.). Variantology 2. On Deep Time Relations of Arts, Sciences and Technologies. (Cologne, 2006), 15-42.
Link, David. “Love-Letters, First Derivative”. Gagarin, no. 25, (2012): 48-61.
Link, David. Archaeology of Algorithmic Artefacts. Minneapolis: Univocal, 2016.
FM Einheit; David Link feat. Poetry Machine: Radar Angels. A Generative Song Cycle. Vinyl record at Rustblade, Italy, 2023.
Link, David. Pandaemonium. Berlin: Matthes und Seitz, 2024 (forthcoming).
Articles similars
- Predrag Nikolić, Ruiyang Liu, La metafísica de les màquines: de la interacció humà-robot-robot a la capacitat d’abstracció filosòfica de la intel·ligència artificial , Artnodes: No 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
- Raquel Caerols Mateo, Beatriz Escribano, Medialab Madrid 2002-2006. Cultura participativa i activisme social a Madrid , Artnodes: No 24: (Juliol 2019). NODE 24. Després de la postveritat (coord.: Jorge Luis Marzo)
- Ramon Parramon Arimany, Eugènia Agustí, Jo Milne, Eloi Puig, La producció artística basada en processos que cohabiten temporalment els contextos , Artnodes: No 29: (Gener 2022). NODE 29. Ecologia de la imaginació (coord.: Marina Garcés)
- Carolina Fernández-Castrillo, Maquinolatria i creativitat posthumana entre futurisme, art generatiu i intel·ligència artificial , Artnodes: No 34: (Juliol 2024). NODE 34. Materiologia i variantologia: invitació al diàleg (coord.: Siegfried Zielinski i Daniel Irrgang)
- Predrag K. Nikolić, Giacomo Bertin, AI.R Taletorium: 1001 Cyber Nights escrites per intel·ligència artificial , Artnodes: No 31: (Gener 2023). NODE 31. Possibles II (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Louise Mackenzie, Robertina Šebjanič, Karolina Żyniewicz, Isabel Burr Raty, Dalila Honorato, Mantenir-se en contacte: cas d’estudi de recerca artística durant el confinament per la COVID-19 , Artnodes: No 27: (Gener 2021). Node 27. Arts en temps de pandèmia (coord.: Laura Benítez i Erich Berger)
- Pau Alsina, Sobre art i informàtica: introducció a l'art digital , Artnodes: No 4: (Juliol 2005). NODE 4. Calculabilitat (coord.: Pau Alsina)
- Andreas Broeckmann, El programari artístic és material artístic genuí? , Artnodes: No 2 (2003): NODE 2. Art i nous mitjans
- Ruth West, Andres Burbano, IA, art i disseny: Qüestionant l'aprenentatge automàtic , Artnodes: No 26: (Juliol 2020). NODE 26. IA, art i disseny: Qüestionant l'aprenentatge automàtic (coord.: A. Burbano i Ruth West)
- Diego Díaz, Clara Boj, Un enfocament crític per a les capacitats de pronòstic de l’aprenentatge automàtic: crear una biografia predictiva en l’era de la Internet of Behaviour (IoB) , Artnodes: No 31: (Gener 2023). NODE 31. Possibles II (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.