Carnívor Carnestoltes
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
El setembre de 2021, hi va haver una exposició experimental i nova a la galeria Crone de Viena, Àustria. Totes les obres d’art que s’hi varen mostrar van ser generades per un precursor de la intel·ligència artificial actual, el generador de text Poetry Machine, el qual ha estat desenvolupant David Link des de 2001. L’article detalla els textos produïts i mostra alguns exemples de les obres d’art de l’exposició. Per tant, l’article demostra de manera pràctica un nou enfocament en la curació d’exposicions i en l’organització del flux de treball entre curadors, artistes i màquines.
Paraules clau:
Article Details
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.
(c) David Link, 2024
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
David Link, Artista i teòric autònom
David Link (1971, Düsseldorf, Alemanya) és artista i teòric. El 2004, Link va obtenir el seu doctorat en filosofia amb un treball sobre la història de la generació de text informatitzat. De 2009 a 2011, va ocupar el càrrec de president de Tecnologies experimentals en el context de l’art en l’Acadèmia d’Art de Leipzig. El 2012, Link va participar com a artista en dOCUMENTA(13), Kassel. També el 2012, va guanyar el premi Tony Sale Award for Computer Restoration de la Societat Britànica de conservació informàtica pel seu treball LoveLetters. Les seves instal·lacions i actuacions d’art informàtic s’han exposat internacionalment, inclosos Arnolfini, Brístol, Regne Unit (2010) i l’Acadèmia d’Art de Leipzig. El 2012, Link va participar com a artista a Kassel (2012); Microwave Festival, Hong Kong (2012), YCAM Center for Arts and Mitjana, Yamaguchi, el Japó (2013); ZKM, Karlsruhe (2015, 2018, 2019–2022); Centre de Cultura Contemporània de Barcelona CCCB, Espanya (2016); Manchester Art Gallery, Manchester, Regne Unit (2016); i al Museum of Applied Arts MAK, Viena, Àustria (2019).
Referències
Link, David. Poesiemaschinen / Maschinenpoesie. Zur Frühgeschichte computerisierter Texterzeugung und generativer Systeme (On the Early History of Computerized Text Generation and Generative Systems). In German. Munich: Fink, 2006.
Link, David. “There Must Be an Angel. On the Beginnings of the Arithmetics of Rays”. In: Siegfried Zielinski and David Link (eds.). Variantology 2. On Deep Time Relations of Arts, Sciences and Technologies. (Cologne, 2006), 15-42.
Link, David. “Love-Letters, First Derivative”. Gagarin, no. 25, (2012): 48-61.
Link, David. Archaeology of Algorithmic Artefacts. Minneapolis: Univocal, 2016.
FM Einheit; David Link feat. Poetry Machine: Radar Angels. A Generative Song Cycle. Vinyl record at Rustblade, Italy, 2023.
Link, David. Pandaemonium. Berlin: Matthes und Seitz, 2024 (forthcoming).
Articles similars
- Slavko Kacunko, Els bacteris com a nexe arqueològic per a una forma integradora d'investigació sanitària i del patrimon , Artnodes: Núm. 16: (Novembre 2015). NODE 16. Art Matters II (coord.: Ana Rodríguez Granell)
- Caterina Antonopoulou, Transformacions de les xarxes més que humanes i l’impacte dels objectes materials en les obres de mitjans tàctics , Artnodes: Núm. 31: (Gener 2023). NODE 31. Possibles II (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Salomé Cuesta Valera, Paula Fernández Valdés, Salvador Muñoz Viñas, NFT i art digital: noves possibilitats per al consum, la difusió i la preservació de les obres d’art contemporani , Artnodes: Núm. 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
- Steve Sacks, Sobre el software art en galeries d'art , Artnodes: Núm. 3 (2004): NODE 3. Heterotopies
- Vanina Hofman, Pau Alsina, Futurs especulatius de l’art «Què passaria si...?» , Artnodes: Núm. 19: (Juny 2017). NODE 19. Futurs especulatius de l'art (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- Rama Carl Hoetzlein, Cultures de coneixement en el New Media Art , Artnodes: Núm. 31: (Gener 2023). NODE 31. Possibles II (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Philip Galanter, Cap a una relació ètica amb les màquines que generin art , Artnodes: Núm. 26: (Juliol 2020). NODE 26. IA, art i disseny: Qüestionant l'aprenentatge automàtic (coord.: A. Burbano i Ruth West)
- Diego Díaz, Clara Boj, Pràctiques artístiques en l’època del datacè. Data Biography: rastres digitals per a l’exploració biogràfica de la identitat personal , Artnodes: Núm. 24: (Juliol 2019). NODE 24. Després de la postveritat (coord.: Jorge Luis Marzo)
- Maria Luisa Palumbo, Listening spaces: Espais que escolten , Artnodes: Núm. 6: (Novembre 2006). NODE 6. Organicitats (coord.: Pau Alsina)
- Víctor Murillo Ligorred, Nora Ramos Vallecillo, Transdisciplinarietat entre art, ciència i tecnologia: superació de fronteres en les propostes didacticoexpositives de Karin Ohlenschläger en la seva etapa com a directora de LABoral Gijón , Artnodes: Núm. 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.