Ficció i autenticitat més enllà del cos de l’artista
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Aquest assaig aborda el treball d’una sèrie d’artistes imaginaris que, tot i això, funcionen com a autors en el món de l’art contemporani. Descrits com a artistes “paraficticis”, l’article subratlla la capacitat de practicants actius, com Donelle Woolford, The Atlas Group, Reena Spaulings i Barbara Cleveland, per interactuar amb el món de l’art de manera plausible, amb independència de la divulgació de la seva naturalesa imaginària. Aquestes interaccions inclouen l’exhibició i venda d’obres, la concessió d’entrevistes, la publicació de llibres o la realització d’actuacions en nom seu. Contràriament a anteriors investigacions sobre la identitat basades en el cos, els artistes paraficticis desenvolupen estratègies incorpòries, que alguns acadèmics associen a l’ús d’avatars construïts digitalment. Al llarg de l’article es debat en detall la qüestió de si la invenció d’artistes paraficticis pot considerar-se com una manera de rebutjar o eludir les implicacions polítiques de les identitats “autèntiques”. L’assaig, no obstant, opta per interpretar aquests artistes imaginaris amb carreres “reals” com a mitjà per discutir i negociar la complexa funció de les identitats dels artistes en el món de l’art contemporani. El text conclou amb la predicció d’un futur en què els artistes paraficticis seran un fenomen generalitzat i el seu nombre creixent, una possible amenaça.
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Emma Brasó, Royal College of Art (UK) University for the Creative Arts (UK)
Emma Brasó és historiadora de l’art i comissària. Actualment exerceix com a comissària del programa cultural de la Universitat per a les Arts Creatives i és responsable de la programació de la Herbert Read Gallery (Canterbury) i de la Zandra Rhodes Gallery (Rochester). La investigació de doctorat que duu a terme al Royal College of Art analitza la intersecció de la ficció i l’autoria en les pràctiques artístiques des dels anys vuitanta fins a l’actualitat.
Articles similars
- Sonia Dueñas Mohedas, Natalia Martínez Pérez, Bárbara Sarmentera, Artivisme mediàtic i subversió de gènere a Corea del Sud: la «tecnologia de la imaginació» de Siren Eun Young Jung , Artnodes: Núm. 33: (Gener 2024). NODE 33. Artivisme mediàtic: sobre l'arqueologia i la història de la cultura digital per al canvi social (coord.: Carolina Fernández-Castrillo i Diego Mantoan)
- Ebru Kurbak, Fils de silenci: mitges anatòlies com a mitjans tàcits tecnoestètics , Artnodes: Núm. 34: (Juliol 2024). NODE 34. Materiologia i variantologia: invitació al diàleg (coord.: Siegfried Zielinski i Daniel Irrgang)
- Salvador Jiménez-Donaire Martínez, Mitjans obsolets, tecnologia i temps en l’art sonor experimental de William Basinski , Artnodes: Núm. 30
- Mikel Otxoteko, Els jocs digitals més enllà de les lògiques disciplinàries i de vigilància , Artnodes: Núm. 30
- Claudia Arozqueta, Llum polisèmica: la llum com a element contradictori en l'obra de Rafael Lozano-Hemmer , Artnodes: Núm. 21: (Juny 2018). NODE 21. Arqueologia dels mitjans (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Vanina Hofman)
- Arnau Horta, «No ideas but in things». I am sitting in a room, d’Alvin Lucier, com a dispositiu material-afectiu i assemblatge vibratori entre agències humanes i no-humanes , Artnodes: Núm. 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Pau Alsina, Ana Rodríguez, Vanina Yael Hofman, L’esdevenir de l’arqueologia dels mitjans: rumbs, sabers i metodologies , Artnodes: Núm. 21: (Juny 2018). NODE 21. Arqueologia dels mitjans (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Vanina Hofman)
- Raquel Caerols Mateo, Beatriz Escribano, Medialab Madrid 2002-2006. Cultura participativa i activisme social a Madrid , Artnodes: Núm. 24: (Juliol 2019). NODE 24. Després de la postveritat (coord.: Jorge Luis Marzo)
- Pedro J S Vieira de Oliveira, Com problematitzar una frontera o: algunes notes contínues sobre metodologies transitòries , Artnodes: Núm. 34: (Juliol 2024). NODE 34. Materiologia i variantologia: invitació al diàleg (coord.: Siegfried Zielinski i Daniel Irrgang)
- Marina Garcés, Tot és i s'ha fet possible , Artnodes: Núm. 3 (2004): NODE 3. Heterotopies
<< < 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.