Ficció i autenticitat més enllà del cos de l’artista
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Aquest assaig aborda el treball d’una sèrie d’artistes imaginaris que, tot i això, funcionen com a autors en el món de l’art contemporani. Descrits com a artistes “paraficticis”, l’article subratlla la capacitat de practicants actius, com Donelle Woolford, The Atlas Group, Reena Spaulings i Barbara Cleveland, per interactuar amb el món de l’art de manera plausible, amb independència de la divulgació de la seva naturalesa imaginària. Aquestes interaccions inclouen l’exhibició i venda d’obres, la concessió d’entrevistes, la publicació de llibres o la realització d’actuacions en nom seu. Contràriament a anteriors investigacions sobre la identitat basades en el cos, els artistes paraficticis desenvolupen estratègies incorpòries, que alguns acadèmics associen a l’ús d’avatars construïts digitalment. Al llarg de l’article es debat en detall la qüestió de si la invenció d’artistes paraficticis pot considerar-se com una manera de rebutjar o eludir les implicacions polítiques de les identitats “autèntiques”. L’assaig, no obstant, opta per interpretar aquests artistes imaginaris amb carreres “reals” com a mitjà per discutir i negociar la complexa funció de les identitats dels artistes en el món de l’art contemporani. El text conclou amb la predicció d’un futur en què els artistes paraficticis seran un fenomen generalitzat i el seu nombre creixent, una possible amenaça.
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Emma Brasó, Royal College of Art (UK) University for the Creative Arts (UK)
Emma Brasó és historiadora de l’art i comissària. Actualment exerceix com a comissària del programa cultural de la Universitat per a les Arts Creatives i és responsable de la programació de la Herbert Read Gallery (Canterbury) i de la Zandra Rhodes Gallery (Rochester). La investigació de doctorat que duu a terme al Royal College of Art analitza la intersecció de la ficció i l’autoria en les pràctiques artístiques des dels anys vuitanta fins a l’actualitat.
Articles similars
- Marina Garcés, Tot és i s'ha fet possible , Artnodes: Núm. 3 (2004): NODE 3. Heterotopies
- Diego Díaz, Clara Boj, Un enfocament crític per a les capacitats de pronòstic de l’aprenentatge automàtic: crear una biografia predictiva en l’era de la Internet of Behaviour (IoB) , Artnodes: Núm. 31: (Gener 2023). NODE 31. Possibles II (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Mikel Otxoteko, VJING. Estètica i política de la imatge-ambient , Artnodes: Núm. 25: (Gener 2020). NODE 25. Diàlegs entre Art i Ciència Fonamental (coord.: M. Bello i A. Gracie)
- Blanca Pujals, Una qüestió de matèria. La desconstrucció de cadenes microscòpiques a l’espai transnacional , Artnodes: Núm. 25: (Gener 2020). NODE 25. Diàlegs entre Art i Ciència Fonamental (coord.: M. Bello i A. Gracie)
- Ivan Flores Arancibia, Begonya Saez Tajafuerce, El trauma d’allò inert. Apunts per a una nova parasitologia , Artnodes: Núm. 27: (Gener 2021). Node 27. Arts en temps de pandèmia (coord.: Laura Benítez i Erich Berger)
- Pedro Rolando Apolo Valdivia, El futur de la indústria musical a l’era de la intel·ligència artificial , Artnodes: Núm. 30
- Pau Alsina, Ana Rodríguez Granell, Editorial , Artnodes: Núm. 15: (Juny 2015). NODE 15. Art Matters I (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez Granell)
- Bruno Caldas Vianna, Art generatiu: entre els nodes de les xarxes neuronals , Artnodes: Núm. 26: (Juliol 2020). NODE 26. IA, art i disseny: Qüestionant l'aprenentatge automàtic (coord.: A. Burbano i Ruth West)
- Rafael Ortiz Martinez de Carnero, El cos humà des d’una perspectiva biotecnològica en contextos artístics: espai actiu d’experimentació en constant transformació , Artnodes: Núm. 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Santiago Rementeria-Sanz, El factor estètic en l’automatització de tasques lògiques: el cas dels escacs , Artnodes: Núm. 26: (Juliol 2020). NODE 26. IA, art i disseny: Qüestionant l'aprenentatge automàtic (coord.: A. Burbano i Ruth West)
<< < 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.