Portfolio reflective collective: a tool for planning and organization of teamwork A tool for planning and organization of teamwork
Article Sidebar
Citaciones en Google Académico
Main Article Content
Glaude Dias da Costa
Federal University of Viçosa
Rosângela Minardi Mitre Cotta
Federal University of Viçosa
Luciana Saraiva da Silva
Federal University of Viçosa
Aline Aparecida de Olliveira Campos
Federal University of Viçosa
Mariana Araujo Pena Bastos
Federal University of Viçosa
Thaís Rocha Barbosa
Federal University of Viçosa
Tamiris Cota Vianna
Federal University of Viçosa
The present study assessed the experience of using planning tools when constructing a collective portfolio. Was used the following techniques: participant observation; interviews with 114 graduate students in health courses and six focus groups. The data were categorized, by content analysis, into three dimensions: the operational, the learning and the teamwork. It was found the importance of these planning tools in training and driving strategies to attain the proposed learning goals.
Palabras clave
portafolio, trabajo en equipo, planificación, el aprendizaje significativo
Article Details
Cómo citar
Costa, Glaude Dias da et al. «Portfolio reflective collective: a tool for planning and organization of teamwork: A tool for planning and organization of teamwork». Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), n.º 3, https://raco.cat/index.php/RevistaCIDUI/article/view/368090.
Artículos más leídos del mismo autor/a
- Luciana Saraiva da Silva, Rosângela Minardi Mitre Cotta, Glauce Dias da Costa, Aline Aparecida de Oliveira Campos, Rodrigo Mitre Cotta, Lucas Saraiva da Silva, Fernanda Mitre Cotta, FORMAÇÃO DE PROFISSIONAIS CRÍTICOS-REFLEXIVOS: O POTENCIAL DAS METODOLOGIAS ATIVAS DE ENSINOAPRENDIZAGEM E AVALIAÇÃO NA APRENDIZAGEM SIGNIFICATIVA , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): Núm. 2 (2014)
- Rosângela Minardi Mitre Cotta, Emily de Souza Ferreira, Tiago Ricardo Moreira, Rogério Elias Gomes Prado, João Vitor Andrade, Luciana Saraiva Silva, Glauce Dias Costa, Rodrigo Mitre Cotta, Fernanda Mitre Cotta, Sandra Minardi Mitre, La efectividad del proceso de enseñanza, aprendizaje y evaluación del Portafolio Reflexivo versus el Método Tradicional según la percepción de los estudiantes , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): Núm. 4 (2018)
- Rosângela Minardi Mitre Cotta, Emily de Souza erreira, Fernanda Mitre Cotta, Rodrigo Mitre Cotta, Luciana Saraiva Silva, Sandra Minardi Mitre, El Mapa Conceptual como método de enseñanza, aprendizaje y evaluación formativa y la utilización de aulas invertidas , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): Núm. 4 (2018)
- Rosângela Minardi Mitre Cotta, Luciana Saraiva da Silva, Galuce Dias da Costa, Érica Toledo de Mendonça, Fernanda Mitre Cotta, Aline Aparecida de Oliveira Campos, Rodrigo Mitre Cotta, Mariana Araújo Bastos, Sandra Minardi Mitre, Tamiris Cota Vianna, Thais Rocha Barbosa, PORTFÓLIOS COLETIVOS REFLEXIVOS COMO MÉTODO DE ENSINO E APRENDIZAGEM: POTENCIALIZANDO A AUTONOMIA, A CRIATIVIDADE E O TRABALHO EM EQUIPE , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): Núm. 2 (2014)
- Sandra Minardi Mitre, Rosângela Minardi Mitre Cotta, Glauce Dias Costa, Emily de Souza Ferreira, Rodrigo Mitre Cotta, Fernanda Mitre Cotta, Luciana Saraiva Silva, Taller de innovación y aprendizaje colaborativo: un espacio dialógico e interprofesional de desarrollo docente y discente , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): Núm. 4 (2018)
- Luciana Saraiva da Silva, Érica Toledo de Mendonça, Rosângela Minardi Mitre Cotta, Aline Aparecida de Oliveira Campos, Fernanda Mitre Cotta, Lucas Saraiva da Silva, Vicente de Paula Lélis, Paulo Marcondes Carvalho Junior, FORMAÇÃO DE TUTORES EM TECNOLOGIAS DE INFORMAÇÃO E COMUNICAÇÃO E MÉTODOS ATIVOS DE ENSINOAPRENDIZAGEM PARA O ENSINO UNIVERSITÁRIO: FRAGILIDADES E POTENCIALIDADES , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): Núm. 2 (2014)
- Fernanda Mitre Cotta, Rosângela Minardi Mitre Cotta, Luciana Saraiva da. Silva, Aline Aparecida de Oliveira Campos, Mariana Louzada Prates, Mariana Araújo Bastos, Juliana Costa Machado, El Mapa Conceptual como herramienta de aprendizaje significativo: el ejercicio de Aprender a Conocer y Trabajar juntos , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): Núm. 3 (2016): CIDUI 2016
- Sandra Minardi Mitre, Rosângela Minardi Mitre Cotta, Iza de Faria Fortini, Ivana de Cássia Raimundo, Nascimento Adriana Souza, Rosália Gonçalves Costa Santos, Maria Betania De Freitas, Cristiane Chaves Caldas, Vanesa Patrocínio Oliveira, Tatiana Domingues Pereira, Camila Henriques Coelho, Cláudia Maria Correira Borges Rech, FLEXIBILIDADE, ACESSO E DIVERSIDADE NA FORMAÇÃO UNIVERSITÁRIA EM SAÚDE: O APRENDER FAZENDO NO DESENVOLVIMENTO DE COMPETÊNCIAS PROFISSIONAIS. , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): Núm. 2 (2014)
- Fernanda Mitre Cotta, Rosângela Minardi Mitre Cotta, Luciana Saralva da. Silva, Rodrigo Mitre Cotta, Glauce Dias da. Costa, Aline Aparecida de Oliveira Campos, Mariana Araújo Bastos, Mariana Louzada Prates, Juliana Costa Machado, Metodologías activas y formación de profesionales crítico-reflexivos: diversificar para innovar , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): Núm. 3 (2016): CIDUI 2016