Improving school-university collaboration in initial teacher training practicum through "expanded collaboration" spaces
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Javier Onrubia
Rosa Colomina
Universitat de Barcelona
Horacio Vidosa
Universitat de Barcelona
Mila Naranjo
Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya
We present some results from a project aimed to improve school/university collaboration in initial teacher training practicum through "expanded collaboration" (collaboration beyond the teacher tutor/university tutor/student triad). Six schools participated in the project, and spaces of expanded collaboration were developed in all of them. According to the participants’ views, the project improved the quality of practicum and enhanced student teachers’ learning.
Article Details
How to Cite
Onrubia, Javier et al. “Improving school-university collaboration in initial teacher training practicum through ‘expanded collaboration’ spaces”. Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), no. 6, https://raco.cat/index.php/RevistaCIDUI/article/view/417035.
Rights
(c) Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), 2023
Most read articles by the same author(s)
- Anna Engel, Javier Onrubia, Atribuir sentido a los contenidos de enseñanza y aprendizaje también en la universidad , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 4 (2018)
- Rosa M. Colomina Alvarez, Maria José Rochera, Anna Engel, Marta Gràcia, Teresa Mauri, Judith Oller, Ana Remesal, Horacio Vidosa, Mónica Aldana, Ana Anton, Pilar Caballero, Anna Ginesta, Tania Gri, Esther Nadal, Glòria Rigol, Claudia Portilla, Núria Viñoles, The use of personalization strategies to improve student involvement in their individual and group learning , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 5 (2021): CIDUI 2021
- Javier Onrubia, Teresa Mauri, Rosa Colomina, Eugènia Arús, Anna Ginesta, Rosa Mayordomo, Horacio Vidosa, Irene Yúfera, Vertebrar las prácticas de maestro desde los retos, metas y motivos de cambio y mejora de la escuela , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 5 (2021): CIDUI 2021
- Rosa Colomina, Teresa Mauri, Javier Onrubia, Marc Clarà, Rosa Sayós, El “espacio compartido” de reflexión sobre la práctica: un instrumento de colaboración universidad-escuela en el practicum , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No 3 (2016): CIDUI 2016
- Javier Onrubia, Teresa Mauri, Rosa María Colomina, Eugènia Arús, Rosa Mayordomo, Anna Ginesta, LA COLABORACIÓN ENTRE ESCUELA Y UNIVERSIDAD EN LA EVALUACIÓN DEL PRACTICUM DE MAESTROS , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 4 (2018)
- Javier Onrubia, Rosa M. Colomina, Teresa Mauri, Marc Clarà, APOYANDO PROCESOS DE REFLEXION SOBRE LA PRÁCTICA DOCENTE EN EL PRACTICUM DE MAESTRO , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 2 (2014)
- Ana Remesal, Rosa Mª Colomina, Esther Nadal, Horacio Vidosa, Ana Mª Antón, Diseño de exámenes para autoevaluación sincrónica , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 5 (2021): CIDUI 2021
- Javier Onrubia, Teresa Mauri, Rosa Colomina, Marc Clarà, Una propuesta para la enseñanza de la reflexión conjunta en el prácticum de maestro , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No 3 (2016): CIDUI 2016
- María José Rochera, Anna Engel, Horacio Vidosa, Sara Delgado, César Coll, El uso de feedback opcional en procesos de aprendizaje colaborativo en línea , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No 3 (2016): CIDUI 2016
- Anna Engel, María José Rochera, Horacio Vidosa, Sara Delgado, César Coll, Orquestar ayudas para el aprendizaje colaborativo: herramientas, guiones y retroalimentaciones , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No 3 (2016): CIDUI 2016