Skill research in the degrees of Infantile Education and Primary Education The perception of tutors about the undergraduate dissertation of the universities of Barcelona and Gerona
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Ana Ayuste
Begoña Gros
UB
Payá Montserrat
UB
Marta Sabariego
UB
Berta Palou
UB
Laura Rubio
UB
Anna Escofet
UB
Jennifer Mercader
UB
Josep Gustems
UB
Mariona Masgrau
UdG
Marta López
UOC
José Santamaría
UCLM
The training of teachers in research practices has been increasingly linked to innovation and improvement of educational practices. From this perspective, we are currently developing a research training program for teaching students based on the needs of educational centres. As TFG (undergraduate dissertation) is a course that allows students to put research skills into practice, we have assessed the perception of TFG tutors about the level of research competence the students acquire and the difficulties they face as tutors.
Article Details
How to Cite
Ayuste, Ana et al. “Skill research in the degrees of Infantile Education and Primary Education: The perception of tutors about the undergraduate dissertation of the universities of Barcelona and Gerona”. Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), no. 5, https://raco.cat/index.php/RevistaCIDUI/article/view/389868.
Rights
(c) Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), 2021
Most read articles by the same author(s)
- Victòria Morin, Anna Escofet Roig, Mireia Esparza, Ana Mª Novella, Laura Rubio, La pràctica reflexiva com a eina didàctica: elements clau, espais i moments , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 4 (2018)
- Caterina Calderón, Josep Gustems, Marina Romeo, Montse Yepes-Baldó, Sílvia Burset, Carolina Martín, Vicenta González, Andrés Besolí, Emma Bosch, UN MODEL D’AVALUACIÓ DEL DESENVOLUPAMENT DE COMPETÈNCIES TRANSVERSALS PROFESSIONALITZADORES EN ELS PRÀCTICUMS DELS MÀSTERS UNIVERSITARIS OFICIALS , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 4 (2018)
- Meritxell Cortada-Pujol, Marta López, Marta Marimon, Begoña Gros, Amalia Creus, Àlex Estruch, Francesc Gonzalez, Rosa Nonell, Xavier Pastor, DISEÑO DE ESCENARIOS DE APRENDIZAJE BASADOS EN LA INDAGACIÓN CON SOPORTE TECNOLÓGICO , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 2 (2014)
- Anna Escofet Roig, Ferran Cortés Izquierdo, Montse Freixa Niella, Miquel Gómez Serra, Marta López, EQUIPS DOCENTS: IDENTIFICACIÓ DE BONES PRÀCTIQUES , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 1 (2012): CIDUI 2012
- Anna Escofet Roig, Ferran Cortés Izquierdo, Montse Freixa Niella, Miquel Gómez Serra, Marta López, EQUIPS DOCENTS: IDENTIFICACIÓ DE BONES PRÀCTIQUES , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 1 (2012): CIDUI 2012
- Marina Romeo, Montserrat Yepes-Baldó, Carlos Aguilar, Mª Angeles Garcia, Emma Bosch, Lydia Sánchez, Silvia Burset, Josep Gustems, Vicenta González, Carolina Martín, Rita Berger, APRENDRE A EMPENDRE EN EL SECTOR AUDIOVISUAL , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 2 (2014)
- Berta Palou, Pilar Folgueias, Esther Luna, Josep Palos, PROYECTOS DE APRENDIZAJE Y SERVICIO EN LA UNIVERSIDAD , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 2 (2014)
- Montserrat Yepes-Baldó, Marina Romeo, Silvia Burset, Vicenta González, Josep Gustems, Caterina Calderón, Carolina Martín, Andrés Besolí, Degree of implementation of the Sustainable Development Goals in higher education , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 6 (2023): CIDUI23