Experiencia de estudio autorregulado basado en cuestionarios online de feedback formativo automático: valoración de los usuarios
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Ana Remesal
Universidad de Barcelona
María José Rochera
Universidad de Barcelona
Teresa Mauri
Universidad de Barcelona
Rosa María Colomina
Universidad de Barcelona
This paper presents one teaching innovation experiencce, implemented with a complete cohort of primary teachers students at the UB. The experiencce grounds on the use of online questionnaires which offer formative, automatic feedback to the user, included in a comprehensive and complex assessment program which pursues the goal of promoting self-regulated learning. We present results from the users' appraisal of the experience, both students and teachers.
Keywords
Formative assessment, automatic feedback, online questionnaires, self-regulated learning, users' perspective
Article Details
How to Cite
Remesal, Ana et al. “Experiencia de estudio autorregulado basado en cuestionarios online de feedback formativo automático: valoración de los usuarios”. Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), no. 3, https://raco.cat/index.php/RevistaCIDUI/article/view/367174.
Most read articles by the same author(s)
- Ana Remesal, Rosa María Colomina, María José Rochera, Teresa Mauri, EL ESPACIO VIRTUAL DE ESTUDIO, GENERADOR DE ESTRATEGIAS DE APRENDIZAJE AUTORREGULADO , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 4 (2018)
- Rosa M. Colomina Alvarez, Maria José Rochera, Anna Engel, Marta Gràcia, Teresa Mauri, Judith Oller, Ana Remesal, Horacio Vidosa, Mónica Aldana, Ana Anton, Pilar Caballero, Anna Ginesta, Tania Gri, Esther Nadal, Glòria Rigol, Claudia Portilla, Núria Viñoles, The use of personalization strategies to improve student involvement in their individual and group learning , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 5 (2021): CIDUI 2021
- Javier Onrubia, Teresa Mauri, Rosa Colomina, Eugènia Arús, Anna Ginesta, Rosa Mayordomo, Horacio Vidosa, Irene Yúfera, Vertebrar las prácticas de maestro desde los retos, metas y motivos de cambio y mejora de la escuela , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 5 (2021): CIDUI 2021
- Rosa Colomina, Teresa Mauri, Javier Onrubia, Marc Clarà, Rosa Sayós, El “espacio compartido” de reflexión sobre la práctica: un instrumento de colaboración universidad-escuela en el practicum , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No 3 (2016): CIDUI 2016
- Javier Onrubia, Teresa Mauri, Rosa María Colomina, Eugènia Arús, Rosa Mayordomo, Anna Ginesta, LA COLABORACIÓN ENTRE ESCUELA Y UNIVERSIDAD EN LA EVALUACIÓN DEL PRACTICUM DE MAESTROS , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 4 (2018)
- Javier Onrubia, Rosa M. Colomina, Teresa Mauri, Marc Clarà, APOYANDO PROCESOS DE REFLEXION SOBRE LA PRÁCTICA DOCENTE EN EL PRACTICUM DE MAESTRO , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 2 (2014)
- Ana Remesal, Maria Carbó, Judith Oller, Mireya Álvarez Brinquis, Tània Gri, Gemma Pérez Clemente, Claudia Talavera, MªTeresa Torres, Fàtima Vega, Sistema CBM (confidence based marking) en ideas previas para promoción de un aprendizaje autorregulado , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 5 (2021): CIDUI 2021
- Ana Remesal, Rosa Mª Colomina, Esther Nadal, Horacio Vidosa, Ana Mª Antón, Diseño de exámenes para autoevaluación sincrónica , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 5 (2021): CIDUI 2021
- Javier Onrubia, Teresa Mauri, Rosa Colomina, Marc Clarà, Una propuesta para la enseñanza de la reflexión conjunta en el prácticum de maestro , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No 3 (2016): CIDUI 2016
- María José Rochera, Anna Engel, Horacio Vidosa, Sara Delgado, César Coll, El uso de feedback opcional en procesos de aprendizaje colaborativo en línea , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No 3 (2016): CIDUI 2016