Experiències d'aula amb el treball amb controvèrsies sòcio-científiques. Educació per al desenvolupament i la salut, pseudociències i eines per a l'avaluació d'activitats

Main Article Content

Jordi Domènech-Casal
Iván Marchán-Carvajal
Quique Vergara
Socio-Scientific Issues (SSI) and Responsible Research and Innovation are candidate contexts for Science Education in relevant conflicts. We present several classroom activities on pseudo-sciences and education for Development and Health and we propose tools and didactic scaffolds to guide students’ work in the classroom when using CSC
Keywords
Socio-Scientific Issues, RRI, Pseudo-Sciences, Education for Development, Essay

Article Details

How to Cite
Domènech-Casal, Jordi et al. “Experiències d’aula amb el treball amb controvèrsies sòcio-científiques. Educació per al desenvolupament i la salut, pseudociències i eines per a l’avaluació d’activitats”. Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària, no. 30, pp. 32-38, https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/302830.

Most read articles by the same author(s)