Experiències d'aula amb el treball amb controvèrsies sòcio-científiques. Educació per al desenvolupament i la salut, pseudociències i eines per a l'avaluació d'activitats
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Jordi Domènech-Casal
Institut de Granollers
Universitat Autònoma de Barcelona.. Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals
Iván Marchán-Carvajal
Institut Europa (L'Hospitalet de Llobregat)
Quique Vergara
Escola Maristes Champagnat (Badalona)
Les controvèrsies sòcio-científiques (o CSC) i la Recerca i Innovació Responsables són contexts candidats per a ubicar l’ensenyament de les ciències en conflictes rellevants. Es presenten diverses activitats d’aula al voltant de les pseudociències, l’educació pel desenvolupament i l’educació per a la salut, i es proposen eines i bastides didàctiques per acompanyar el treball a l’aula amb CSC.
Paraules clau
Controvèrsies, RRI, Pseudociències, Educació pel Desenvolupament, Assaig
Article Details
Com citar
Domènech-Casal, Jordi et al. “Experiències d’aula amb el treball amb controvèrsies sòcio-científiques. Educació per al desenvolupament i la salut, pseudociències i eines per a l’avaluació d’activitats”. Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària, no. 30, pp. 32-38, https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/302830.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Joan Antoni Álvarez, Jordi Domènech-Casal, Anna Garrote, Jesús Gasco, Carlos Oliveros, Lluís Rodríguez, Investiguem i ens comuniquem científicament: una proposta de centre com a dinamització de la Competència Científica , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: Núm. 31 (2016): Juny
- Xavier Domènech, Isabel Llorente, Neus Ruiz, Carles Serra, Maria Ulldemolins, Antoni Arrizabalaga, Jordi Domènech-Casal, XYZ-Stars i Solar System Pathway: una experiència museística de treball per projectes sobre les constel•lacions i el Sistema Solar , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: Núm. 31 (2016): Juny
- Emma Cardona Roca, Iván Marchán-Carvajal, “MasterChef Junior”, un context rellevant per a aprendre sobre el regne vegetal a 1r d'ESO , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: Núm. 30 (2015): Desembre
- José Luis Touron, Quique Vergara, Albert Arcas, Marcel Costa, Els gèneres de comunicació científica i el laboratori com a espai didàctic per a l'ensenyament de les Ciències basat en Projectes , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: Núm. 33 (2017): Juny
- Jordi Domènech-Casal, , Neus Ruiz, De l'epiteli de ceba a la indagació. Un marc per a construir pràctiques investigadores cap a la Competència Científica , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: Núm. 32 (2016): Desembre
- Elisa Goytia, Isabel Besson, Jordi Domènech-Casal, , Protocol TestingScienceSkills: una eina senzilla per dissenyar preguntes d'examen per a l'avaluació de les habilitats científiques de l'alumnat , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: Núm. 30 (2015): Desembre
- Martí Miró, Anna Saperas, Mercè Tarragó, Rosa Maria Tordera, Jordi Domènech-Casal, , Cinc experiències i reflexions metodològiques sobre l’Aprenentatge Basat en Projectes a les Ciències , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: Núm. 32 (2016): Desembre
- Jordi Domènech-Casal, , Sílvia Lope, Les Jornades de controvèrsia sòcio-científica i recerca i innovació responsables: ciències per a qüestionar i canviar el món. Pensar, comprendre, decidir , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: Núm. 30 (2015): Desembre