Anàlisi de les estructures textuals dels textos escolars de química en relació a la seva funció docent

Main Article Content

Ainoa Marzabal Blancafort
Mercè Izquierdo Aymerich

En aquest treball de recerca analitzem una mostra de tres llibres de text considerant que contenen un discurs expositiu de Química amb una intencionalitat didàctica que desitgem caracteritzar. L'objectiu és identificar el contingut conceptual i representar la xarxa informativa que es va construint al llarg del text, explorant les possibilitats de comprensió que ofereix al lector l'estructura expositiva d'aquests tres textos.

Hem aplicat un model de comprensió lectora per explorar la base textual del llibre de Química, aprofundint en l'anàlisi de les relacions teòriques que s'estableixen entre els conceptes presents, la qual cosa ens ha permès evidenciar la construcció excessivament teòrica de la Química en els textos escolars, que queda desvinculada dels fenòmens del món real i perd així el seu poder explicatiu i predictiu, i els diversos estils didàctics que pretenen facilitar a l'alumne lector la comprensió de la informació que contenen.

Paraules clau
llibre de text, Química, anàlisi del discurs, comprensibilitat

Article Details

Com citar
Marzabal Blancafort, Ainoa; and Izquierdo Aymerich, Mercè. “Anàlisi de les estructures textuals dels textos escolars de química en relació a la seva funció docent”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 35, no. 1, pp. 111-32, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/319571.
Biografies de l'autor/a

Ainoa Marzabal Blancafort, Pontificia Universidad Católica de Chile

Profesora Asistente

Departamento de Didáctica

Facultad de Educación

UC

Mercè Izquierdo Aymerich

Profesora emérita

Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals

Articles més llegits del mateix autor/a

1 2 > >>