Estalviant energia en Educació Primària: estudi d'una proposta d'ensenyament
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Antonio de Pro Bueno
Universidad de Murcia
Javier Rodríguez Moreno
CEIP Manuel Andujar. La Carolina (Jaén)
L'objectiu central del treball és el disseny d'una unitat didàctica sobre el consum i l'estalvi d'energia en l'Educació Primària, la seva posada en pràctica, i la valoració d'alguns dels efectes produïts en l'aprenentatge de l'alumnat. Després de revisar algunes propostes i aportacions en la relació amb aquesta temàtica, vam decidir planificar una unitat didàctica per a aquesta etapa educativa. Una vegada elaborats els materials, estudiem com van evolucionar les subcompetències en les activitats realitzades i com aplicaven els coneixements apresos en diferents situacions.
Paraules clau
competències, Educació Primària, estalvi i consum d'energia, coneixement i interacció amb el món físic, aprenentatge de l'alumnat
Article Details
Com citar
de Pro Bueno, Antonio; and Rodríguez Moreno, Javier. “Estalviant energia en Educació Primària: estudi d’una proposta d’ensenyament”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 32, no. 2, pp. 151-70, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/287530.
Biografies de l'autor/a
Antonio de Pro Bueno, Universidad de Murcia
Departamento Didáctica de las Ciencias Experimentales
Catedrático de Universidad
Javier Rodríguez Moreno, CEIP Manuel Andujar. La Carolina (Jaén)
Maestro
Articles més llegits del mateix autor/a
- José Cantó Doménech, Antonio de Pro Bueno, Jordi Solbes, Quines ciències s'ensenyen i com es fa a les aules d'educació infantil? La visió dels mestres en formació inicial , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 34 Núm. 3 (2016)
- Javier Rodríguez Moreno, María Jesús Colmenero Ruiz, Ana Ortiz Colón, Las prácticas de laboratorio como recurso didáctico en Educación Primaria , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- Antonio de Pro Bueno, Javier Rodríguez Moreno, Aprender competencias en una propuesta para la enseñanza de los circuitos eléctricos en Educación Primaria , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2010: Vol.: 28 Núm.: 3
- Antonio De Pro Bueno, Gaspar Sánchez Blanco, María Victoria Valcárcel Pérez, Análisis de los libros de texto de física y química en el contexto de la Reforma LOGSE , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2008: Vol.: 26 Núm.: 2
- Antonio de Pro Bueno, Antonio Pérez Manzano, Actituds dels alumnes de Primària i Secundària davant la visió dicotòmica de la Ciència , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2014: Vol.: 32 Núm.: 3
- Daniel Valverde Crespo, Antonio de Pro Bueno, Joaquín González Sánchez, Competencia digital de estudiantes de Secundaria al buscar y seleccionar información sobre ciencia , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 38 Núm. 3 (2020)
- Antonio de Pro Bueno, Francisco Javier Rodríguez Moreno, Desenvolupament de la proposta "si es necessita més energia ... que no es facin més centrals "en un aula d'educació primària , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2014: Vol.: 32 Núm.: 3
- Carlos de Pro Chereguini, Antonio de Pro Bueno, Francisca Serrano Pastor, Saben els mestres en formació inicial quines subcompetències estan treballant quan dissenyen una activitat d'ensenyament? , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 35 Núm. 3 (2017)
- Javier Rodríguez Moreno, Diseño, aplicación y evaluación de una propuesta didáctica para trabajar la enseñanza de los circuitos eléctricos en tercer ciclo de Educación Primaria , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2013: Vol.: 31 Núm.: 2
- Leandro López González, Antonio De Pro Bueno, Ideas del alumnado sobre robótica y programación en 3º de la ESO , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)