Saving energy in Primary Education: a teaching proposal study
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Antonio de Pro Bueno
Universidad de Murcia
Javier Rodríguez Moreno
CEIP Manuel Andujar. La Carolina (Jaén)
The main aim of the didactic unit project done about the energy consumption and saving at Primary School, it functioning, and the valuation of some of the effects produced on the student body learning. After having checked some proposals and contributions in relation to this subject, we decided to plan a didactic unit for this educational stage. Once the materials have been done we tried to study, how they evolved the subcompetencies in the maken activities and how they used the constructed knowledge in the learning process.
Keywords
competencies, Primary School, energy consumption and saving, knowledge and interaction with the physical world, student learning
Article Details
How to Cite
de Pro Bueno, Antonio; and Rodríguez Moreno, Javier. “Saving energy in Primary Education: a teaching proposal study”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 32, no. 2, pp. 151-70, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/287530.
Author Biographies
Antonio de Pro Bueno, Universidad de Murcia
Departamento Didáctica de las Ciencias Experimentales
Catedrático de Universidad
Javier Rodríguez Moreno, CEIP Manuel Andujar. La Carolina (Jaén)
Maestro
Most read articles by the same author(s)
- José Cantó Doménech, Antonio de Pro Bueno, Jordi Solbes, Which sciences are taught and in what manner in Early Childhood Education classes? The perception of teachers during initial training , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 34 No. 3 (2016)
- Javier Rodríguez Moreno, María Jesús Colmenero Ruiz, Ana Ortiz Colón, Las prácticas de laboratorio como recurso didáctico en Educación Primaria , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: No. Extra (2017)
- Antonio de Pro Bueno, Javier Rodríguez Moreno, Aprender competencias en una propuesta para la enseñanza de los circuitos eléctricos en Educación Primaria , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2010: Vol.: 28 Núm.: 3
- Antonio De Pro Bueno, Gaspar Sánchez Blanco, María Victoria Valcárcel Pérez, Análisis de los libros de texto de física y química en el contexto de la Reforma LOGSE , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2008: Vol.: 26 Núm.: 2
- Antonio de Pro Bueno, Antonio Pérez Manzano, Primary and Secondary students’ attitude towards the dichotomic view of Science , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2014: Vol.: 32 Núm.: 3
- Daniel Valverde Crespo, Antonio de Pro Bueno, Joaquín González Sánchez, Secondary students' digital competence when searching and selecting scientific information , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 38 No. 3 (2020)
- Antonio de Pro Bueno, Francisco Javier Rodríguez Moreno, Application of the proposal “If more energy is needed… no more power stations should be built” in a primary school classroom , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2014: Vol.: 32 Núm.: 3
- Carlos de Pro Chereguini, Antonio de Pro Bueno, Francisca Serrano Pastor, Do teachers in training know which subcompetences are they working on when designing teaching activities? , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 35 No. 3 (2017)
- Javier Rodríguez Moreno, Diseño, aplicación y evaluación de una propuesta didáctica para trabajar la enseñanza de los circuitos eléctricos en tercer ciclo de Educación Primaria , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2013: Vol.: 31 Núm.: 2
- Leandro López González, Antonio De Pro Bueno, Ideas del alumnado sobre robótica y programación en 3º de la ESO , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: No. Extra (2017)