Estalviant energia en Educació Primària: estudi d'una proposta d'ensenyament
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Antonio de Pro Bueno
Universidad de Murcia
Javier Rodríguez Moreno
CEIP Manuel Andujar. La Carolina (Jaén)
L'objectiu central del treball és el disseny d'una unitat didàctica sobre el consum i l'estalvi d'energia en l'Educació Primària, la seva posada en pràctica, i la valoració d'alguns dels efectes produïts en l'aprenentatge de l'alumnat. Després de revisar algunes propostes i aportacions en la relació amb aquesta temàtica, vam decidir planificar una unitat didàctica per a aquesta etapa educativa. Una vegada elaborats els materials, estudiem com van evolucionar les subcompetències en les activitats realitzades i com aplicaven els coneixements apresos en diferents situacions.
Paraules clau
competències, Educació Primària, estalvi i consum d'energia, coneixement i interacció amb el món físic, aprenentatge de l'alumnat
Article Details
Com citar
de Pro Bueno, Antonio; and Rodríguez Moreno, Javier. “Estalviant energia en Educació Primària: estudi d’una proposta d’ensenyament”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 32, no. 2, pp. 151-70, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/287530.
Biografies de l'autor/a
Antonio de Pro Bueno, Universidad de Murcia
Departamento Didáctica de las Ciencias Experimentales
Catedrático de Universidad
Javier Rodríguez Moreno, CEIP Manuel Andujar. La Carolina (Jaén)
Maestro
Articles més llegits del mateix autor/a
- Carlos de Pro Chereguini, Antonio de Pro Bueno, Francisca Serrano Pastor, ¿Cómo utilizan los maestros en formación inicial sus conocimientos didácticos en el diseño de una prueba experiencial para evaluar subcompetencias de estudiantes de educación primaria? , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 36 Núm. 2 (2018)
- Daniel Valverde Crespo, Antonio De Pro Bueno, Joaquín González Sánchez, ¿Qué competencias digitales manifiestan los alumnos de 4º de ESO frente a una animación sobre una reacción química a nivel molecular? , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- Javier Rodríguez Moreno, Ana Ortiz Colón, María Jesús Colmenero Ruiz, Una propuesta didáctica desde la perspectiva de las competencias en Educación Infantil : $b los circuitos eléctricos , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- Antonio de Pro Bueno, Rosa María Nortes Martínez-Artero, Què pensaven els estudiants de la diplomatura de mestre d'educació primària sobre les classes de ciències de les seves pràctiques d'ensenyament? , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 34 Núm. 1 (2016)
- Antonio De Pro Bueno, Rosa Nortes Martínez-Artero, El conocimiento científico de futuros maestros de la diplomatura sobre la energía a partir de una noticia de prensa , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- Antonio de Pro Bueno, Perfil de la «reforma logse» y perfil de uso : los fundamentos de los proyectos curriculares de física y química en centros de secundaria , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2006: Vol.: 24 Núm.: 3