Perfil de la «reforma logse» y perfil de uso : los fundamentos de los proyectos curriculares de física y química en centros de secundaria
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Antonio de Pro Bueno
This paper is a part of a wider research project whose main purpose is to try and account for the differences between the guidelines suggested in the LOGSE curriculum for the teaching of science and their implementation in the secondary school classroom. To that end, we have analysed the syllabuses of a number of schools of our region. More specifically, we have focused our attention on the rationale explicitly mentioned by the teachers in those documents.
Article Details
How to Cite
de Pro Bueno, Antonio. “Perfil de la «reforma logse» y perfil de uso : los fundamentos de los proyectos curriculares de física y química en centros de secundaria”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 24, no. 3, pp. 337-56, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/76031.
Most read articles by the same author(s)
- José Cantó Doménech, Antonio de Pro Bueno, Jordi Solbes, Which sciences are taught and in what manner in Early Childhood Education classes? The perception of teachers during initial training , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 34 No. 3 (2016)
- Antonio De Pro Bueno, Gaspar Sánchez Blanco, María Victoria Valcárcel Pérez, Análisis de los libros de texto de física y química en el contexto de la Reforma LOGSE , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2008: Vol.: 26 Núm.: 2
- Antonio de Pro Bueno, Javier Rodríguez Moreno, Saving energy in Primary Education: a teaching proposal study , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2014: Vol.: 32 Núm.: 2
- Antonio de Pro Bueno, Antonio Pérez Manzano, Primary and Secondary students’ attitude towards the dichotomic view of Science , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2014: Vol.: 32 Núm.: 3
- Daniel Valverde Crespo, Antonio de Pro Bueno, Joaquín González Sánchez, Secondary students' digital competence when searching and selecting scientific information , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 38 No. 3 (2020)
- Antonio de Pro Bueno, Francisco Javier Rodríguez Moreno, Application of the proposal “If more energy is needed… no more power stations should be built” in a primary school classroom , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2014: Vol.: 32 Núm.: 3
- Carlos de Pro Chereguini, Antonio de Pro Bueno, Francisca Serrano Pastor, Do teachers in training know which subcompetences are they working on when designing teaching activities? , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 35 No. 3 (2017)
- Leandro López González, Antonio De Pro Bueno, Ideas del alumnado sobre robótica y programación en 3º de la ESO , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: No. Extra (2017)
- Carlos de Pro Chereguini, Antonio de Pro Bueno, Francisca Serrano Pastor, How do teachers in initial training use their didactic knowledge in the design of an experiential test to evaluate subcompetences of primary education students? , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 36 No. 2 (2018)
- Daniel Valverde Crespo, Antonio De Pro Bueno, Joaquín González Sánchez, ¿Qué competencias digitales manifiestan los alumnos de 4º de ESO frente a una animación sobre una reacción química a nivel molecular? , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: No. Extra (2017)