How do teachers in initial training use their didactic knowledge in the design of an experiential test to evaluate subcompetences of primary education students?
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Carlos de Pro Chereguini
Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales
Antonio de Pro Bueno
Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales
Francisca Serrano Pastor
Universidad de Murcia. Departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación
Based on the importance of didactic knowledge in the initial training of teachers, it is necessary to know what have learned our students, after completing the degree of Teacher (Primary Education specialty). Therefore, in the context of a test written in the last subject of Didactics of Experimental Sciences (DCE), they had to design a test to assess the learning of primary school children on the subject of "Mechanical machines and devices". The results show the achievements of our intervention, but also the limitations and obstacles that they have not overcome.
Keywords
Initial training of teachers, Didactic knowledge, Experimental test design, Skills and subcompetences, Mechanical devices and machines
Article Details
How to Cite
de Pro Chereguini, Carlos et al. “How do teachers in initial training use their didactic knowledge in the design of an experiential test to evaluate subcompetences of primary education students?”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 36, no. 2, pp. 43-62, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/342048.
Most read articles by the same author(s)
- José Cantó Doménech, Antonio de Pro Bueno, Jordi Solbes, Which sciences are taught and in what manner in Early Childhood Education classes? The perception of teachers during initial training , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 34 No. 3 (2016)
- Antonio De Pro Bueno, Gaspar Sánchez Blanco, María Victoria Valcárcel Pérez, Análisis de los libros de texto de física y química en el contexto de la Reforma LOGSE , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2008: Vol.: 26 Núm.: 2
- Antonio de Pro Bueno, Javier Rodríguez Moreno, Saving energy in Primary Education: a teaching proposal study , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2014: Vol.: 32 Núm.: 2
- Antonio de Pro Bueno, Antonio Pérez Manzano, Primary and Secondary students’ attitude towards the dichotomic view of Science , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2014: Vol.: 32 Núm.: 3
- Daniel Valverde Crespo, Antonio de Pro Bueno, Joaquín González Sánchez, Secondary students' digital competence when searching and selecting scientific information , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 38 No. 3 (2020)
- Antonio de Pro Bueno, Francisco Javier Rodríguez Moreno, Application of the proposal “If more energy is needed… no more power stations should be built” in a primary school classroom , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2014: Vol.: 32 Núm.: 3
- Carlos de Pro Chereguini, Antonio de Pro Bueno, Francisca Serrano Pastor, Do teachers in training know which subcompetences are they working on when designing teaching activities? , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 35 No. 3 (2017)
- Leandro López González, Antonio De Pro Bueno, Ideas del alumnado sobre robótica y programación en 3º de la ESO , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: No. Extra (2017)
- Daniel Valverde Crespo, Antonio De Pro Bueno, Joaquín González Sánchez, ¿Qué competencias digitales manifiestan los alumnos de 4º de ESO frente a una animación sobre una reacción química a nivel molecular? , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: No. Extra (2017)
- Antonio de Pro Bueno, Rosa María Nortes Martínez-Artero, What do Diplomatura Maestro of Educación Primaria’s students think about what they had seen in science class during their teaching practice? , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 34 No. 1 (2016)