Nivells d’algebrització de l'activitat matemàtica escolar. Implicacions per a la formació de mestres

Main Article Content

Juan D. Godino
Lilia P. Aké
Margherita Gonzato
Miguel R. Wilhelmi
El desenvolupament del raonament algebraic elemental des dels primers nivells educatius és un objectiu proposat en diverses investigacions i orientacions curriculars. En conseqüència, és important que el professor d'educació primària conegui les característiques del raonament algebraic i sigui capaç de seleccionar i elaborar tasques matemàtiques adequades que permetin la progressiva introducció del raonament algebraic a l'escola primària. En aquest treball, presentem un model en el qual es diferencien tres nivells de raonament algebraic elemental que pot utilitzar per reconèixer característiques algebraiques en la resolució de tasques matemàtiques. Presentem el model juntament amb exemples d'activitats matemàtiques, classificades segons els diferents nivells d’algebrització. Aquestes activitats poden ser usades en la formació de professors per tal de capacitar per al desenvolupament del sentit algebraic en els seus alumnes.
Paraules clau
àlgebra elemental, nivells d'algebrització, tasques matemàtiques, formació de professors, sentit algebraic

Article Details

Com citar
Godino, Juan D. et al. “Nivells d’algebrització de l’activitat matemàtica escolar. Implicacions per a la formació de mestres”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 32, no. 1, pp. 199-1, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/287515.
Biografies de l'autor/a

Juan D. Godino, Universidad de Granada

Departamento de Didáctica de la Matemática

Lilia P. Aké, Universidad de Granada

Departamento de Didáctica de la Matemática

Margherita Gonzato, Universidad de Granada

Departamento de Didáctica de la Matemática

Miguel R. Wilhelmi, Universidad Pública de Navarra

Departamento de Matemáticas

Articles més llegits del mateix autor/a