Nivells d’algebrització de l'activitat matemàtica escolar. Implicacions per a la formació de mestres
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Juan D. Godino
Universidad de Granada
Lilia P. Aké
Universidad de Granada
Margherita Gonzato
Universidad de Granada
Miguel R. Wilhelmi
Universidad Pública de Navarra
El desenvolupament del raonament algebraic elemental des dels primers nivells educatius és un objectiu proposat en diverses investigacions i orientacions curriculars. En conseqüència, és important que el professor d'educació primària conegui les característiques del raonament algebraic i sigui capaç de seleccionar i elaborar tasques matemàtiques adequades que permetin la progressiva introducció del raonament algebraic a l'escola primària. En aquest treball, presentem un model en el qual es diferencien tres nivells de raonament algebraic elemental que pot utilitzar per reconèixer característiques algebraiques en la resolució de tasques matemàtiques. Presentem el model juntament amb exemples d'activitats matemàtiques, classificades segons els diferents nivells d’algebrització. Aquestes activitats poden ser usades en la formació de professors per tal de capacitar per al desenvolupament del sentit algebraic en els seus alumnes.
Paraules clau
àlgebra elemental, nivells d'algebrització, tasques matemàtiques, formació de professors, sentit algebraic
Article Details
Com citar
Godino, Juan D. et al. “Nivells d’algebrització de l’activitat matemàtica escolar. Implicacions per a la formació de mestres”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 32, no. 1, pp. 199-1, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/287515.
Biografies de l'autor/a
Juan D. Godino, Universidad de Granada
Departamento de Didáctica de la MatemáticaLilia P. Aké, Universidad de Granada
Departamento de Didáctica de la MatemáticaMargherita Gonzato, Universidad de Granada
Departamento de Didáctica de la MatemáticaMiguel R. Wilhelmi, Universidad Pública de Navarra
Departamento de MatemáticasArticles més llegits del mateix autor/a
- Ángel Contreras de la Fuente, Lourdes Ordóñez Cañada, Miguel R. Wilhelmi, Influencia de las pruebas de acceso a la Universidad en la Enseñanza de la integral definida en el Bachillerato , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2010: Vol.: 28 Núm.: 3
- Juan D. Godino, Margherita Gonzato, José A. Cajaraville, Teresa Fernández, Una aproximación ontosemiótica a la visualización en educación matemática , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2012: Vol.: 30 Núm.: 2
- Juan D. Godino, Vicenç Font Moll, Miguel R. Wilhelmi, Carlos de Castro, Aproximación a la dimensión normativa en didáctica de las matemáticas desde un enfoque ontosemiótico , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2009: Vol.: 27 Núm.: 1
- Juan D. Godino, María Burgos Navarro, Miguel R. Wilhelmi, Papel de las situaciones adidácticas en el aprendizaje matemático , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 38 Núm. 1 (2020)
- Juan D. Godino, Lilia Aké, Ángel Contreras, Antonio Estepa, Teresa Fernandez, Teresa Neto, Miguel R. Wilhelmi, Carmen Díaz, María Luisa Oliveras, Eduardo Lacasta, Aitzol Lasa, Disseny d'un qüestionari per avaluar coneixements didàctic-matemàtics sobre raonament algebraic elemental , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2015: Vol.: 33 Núm.: 1
- Juan D. Godino, Ángel M. Recio, Significados institucionales de la demostración. Implicaciones para la educación matemática , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2001: Vol.: 19 Núm.: 3