L’arxiu Armènia. Un projecte de Ramon Llull
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
L’arxiu Armènia és el relat d’una recerca inconclusa. Centrant-me en una lectura de la Vita Coaetanea del filòsof, poeta i místic mallorquí, Ramon Llull (1232-1316), el meu objectiu en aquest article és dur a terme una manera de pensament situada en la cruïlla entre el tractat científic, l’autobiografia, el document històric i la ficció literària. El model d’arxiu de L’arxiu Armènia es refereix a una compilació i un procés de compilació en què les línies de recerca històriques, filosòfiques i poètiques s’entrecreuen en combinacions canviants. Aquest article és el primer lliurament d’un treball més ampli en curs.
Paraules clau:
Article Details
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.
(c) Amador Vega, 2024
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Amador Vega, Universitat Pompeu Fabra
Barcelona, 1958. Llicenciatura en Filosofia, Universitat de Barcelona, 1982; doctorat en Filosofia, Universitat Albert-Ludwigs de Friburg (Alemanya), 1992. És president en Teoria de l’estètica i l’art en el Departament d’Humanitats, Universitat Pompeu Fabra; i és director de la Fundació Joan Miró-UPF d’Art Contemporani. Va ser professor visitant Joan Coromines a la Universitat de Chicago (2007), professor visitant a la Universitat Saint-Joseph de Beirut (2010), professor visitant al Hochschule für Gestaltung (Alemanya) / Universitat d’Art i Disseny de Karlsruhe (2016-17), i ha estat professor convidat al Carl G. Jung Institute de Zuric des de 2014. És autor de nombrosos llibres sobre temes com l’art del segle XX, el misticisme i el pensament religiós, i sobre figures com Mark Rothko, Rainer Maria Rilke i Meister Eckhart. Els seus últims llibres inclouen: Ramon Llull’s Method of Thought and Artistic Practice (amb P. Weibel i S. Zielinski), Minnesota University Press, 2019), Tentativas sobre el vacío. Ensayos de estética y religión (Fragmenta 2021).
Referències
Harman, Graham. Towards speculative realism: Essays and Lectures. Winchester, Hampshire UK: John Hunt Publishing Ltd, 2010.
Llull, Ramon. A Contemporary Life (Vita Coaetanea). Barcelona: Barcino-Tamesis, 2010.
Meillassoux, Quentin. Apres la finitude. Essai sur la nécessité de la contingence. Paris: Seuil, 2006.
Pasqual, Antonio Raymundo. Vida del Beato Raymundo Lulio, mártir y doctor iluminado. Palma: Imprenta Juan Villalonga, 1890.
Rubio, Josep E. “Thought: The Art”. In: Alexander Fidora and Josep E. Rubio (eds.). Raimundus Lullus. An Introduction to his Life, Works and Thought (Turnhout: Brepols, 2008).
Vega, Amador; Peter Weibel and Siegfried Zielinski. Dia-Logos. Ramon Llull’s Method of Thought and Artistic Practice. Minneapolis: The University of Minnesota Press, 2018.
Zielinski, Siegfried. “Bedeutsame Verschiebungen. Auf dem Weg zu einem Institut für Südliche Modernitäten [ISM]. In: Herausgegeben von Ziegfried Zielinski und Eckhard Fürlus. Variantologie. Zur Tiefenzeit der Beziehungen von Kunst, Wissenschaft & Technik. (Berlin: Kadmos, 2013).
Articles similars
- Morten Søndergaard, Laura Beloff, Viure vides biotècniques: soroll, paràsits i pràctiques relacionals , Artnodes: Núm. 30
- Arnau Horta, «No ideas but in things». I am sitting in a room, d’Alvin Lucier, com a dispositiu material-afectiu i assemblatge vibratori entre agències humanes i no-humanes , Artnodes: Núm. 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Rosa Barba, Inventari d’espais cinematogràfics. Una biblioteca fictícia , Artnodes: Núm. 34: (Juliol 2024). NODE 34. Materiologia i variantologia: invitació al diàleg (coord.: Siegfried Zielinski i Daniel Irrgang)
- Fernando Portal, María Jesús 18-08-1987 Schultz, Sensible al código. Transferències metodològiques entre sabers ancestrals i nous mitjans per a la dividuació , Artnodes: Núm. 31: (Gener 2023). NODE 31. Possibles II (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Albert Alcoz, Jugabilitat asíncrona. Els trets del videojoc al cinema experimental i la videocreació , Artnodes: Núm. 29: (Gener 2022). NODE 29. Ecologia de la imaginació (coord.: Marina Garcés)
- Amalia Foka, Forging Emotions: un experiment d’aprenentatge profund sobre les emocions i l’art , Artnodes: Núm. 31: (Gener 2023). NODE 31. Possibles II (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Roberta Buiani, Representar les coses microscòpiques: nou pensament ecològic sobre art i ciència , Artnodes: Núm. 13: (Novembre 2013). NODE 13. Història(es) de l'art dels mitjans (coord.: Ana Rodríguez Granell, Pau Alsina)
- Miguel Ángel Rego Robles, Visió estereoscòpica en el pensament de Wilfrid Sellars: enfocaments ontològics a través de l’art postcontemporani , Artnodes: Núm. 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Diego Luna Delgado, L'experiència transmèdia segons les seves consonàncies discursives , Artnodes: Núm. 18: (Novembre 2016). NODE 18. Narratives transmèdia (coord.: Pau Alsina)
- Rosa Núñez-Pacheco, Phillip Penix-Tadsen, Trajectòries teòriques divergents en els estudis de jocs: un repàs bibliogràfic , Artnodes: Núm. 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.