Inventari d’espais cinematogràfics. Una biblioteca fictícia
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Contribució de Rosa Barba
Paraules clau:
Article Details
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.
(c) Rosa Barba, 2024
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Rosa Barba, Artista
Nascuda a Agrigent, Itàlia. Viu i treballa a Berlín, Alemanya.
La pràctica artística de Rosa Barba navega entre diverses dicotomies, explorant temes de permanència enfront d’impermanència, realitat enfront de ficció i la interacció del llenguatge i el temps. A través de pel·lícules, escultures, instal·lacions, publicacions i performances, investiga com l’espai està conformat per construccions temporals i lingüístiques, que desafien a les narratives lineals i a la semiòtica tradicional. Barba desconstrueix elements cinematogràfics per a examinar les interseccions de materials físics com projectors i cel·luloides amb conceptes abstractes com temps, espai i so. El seu treball sovint se centra en paisatges naturals i intervencions humanes, difuminant les línies entre el registre històric, la narrativa personal i la representació artística. El seu treball forma part de nombroses col·leccions internacionals i les seves pròximes i recents exposicions en solitari inclouen: Calouste Gulbenkian Museum, Lisboa (2026), MoMA, Nova York, (2024, 2025), MAXXI, Roma, (2025), Boijmans Museum, Rotterdam (2024), Centri Pompidou, París (2023), Tate Modern, Londres (2023), PICA, Perth Austràlia (2023), Vila Medici, Roma (2022), Neue Nationalgalerie, Berlín (2021-2022) i en Biennals com la 53.a i 56.a Biennal de Venècia, Sao Paolo (2016), Sídney (2014) i Performa (2013). Va rebre el premi Calder en 2020 i el Premi Internacional a l’Art Contemporani de la Fundació Príncep Pierre de Mònaco (2015).
Referències
Barba, Rosa. On the Anarchic Organisation of Cinematic Spaces: Evoking Spaces beyond Cinema (22 ed.) Malmö: Malmö Faculty of Fine and Performing Arts, Lund University, 2018.
Articles similars
- Maria Luisa Palumbo, Listening spaces: Espais que escolten , Artnodes: No 6: (Novembre 2006). NODE 6. Organicitats (coord.: Pau Alsina)
- Carles Sora, Sergi Jordà, Temporalitats presents a les experiències cinemàtiques interactives , Artnodes: No 15: (Juny 2015). NODE 15. Art Matters I (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez Granell)
- Darío Lanza Vidal, Models d’interacció entre ciència i art: subordinació i transferència , Artnodes: No 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Gretchen Schiller, Kinesfields: transfiguring movement perceptions , Artnodes: No 1 (2002): NODE 1. Art, ciència i tecnologia
- Alex Galloway, Acció del joc, quatre moments , Artnodes: No 7: (Desembre 2007). NODE 7. Jugabilitat (coord.: Pau Alsina)
- Gloria Lapeña Gallego, Art contemporani i arquitectures del cos contagiat (hoste-hostatger) sota la narrativa del sanatori antituberculós , Artnodes: No 27: (Gener 2021). Node 27. Arts en temps de pandèmia (coord.: Laura Benítez i Erich Berger)
- Fiona Crisp, Material Sight: Un sensorium per a la física fonamental , Artnodes: No 25: (Gener 2020). NODE 25. Diàlegs entre Art i Ciència Fonamental (coord.: M. Bello i A. Gracie)
- Clara Boj, Diego Díaz, Hybrid Playground: integració d'eines i estratègies dels videojocs als parcs infantils , Artnodes: No 8: (Desembre 2008). NODE 8. Ubiqüitat (coord.: Gemma San Cornelio)
- Rafael Lozano Hemmer, Creació d'instal·lacions interactives accessibles a l'espai públic , Artnodes: No 5: (Setembre 2006). NODE 5. Entrevistes (coord.: Pau Alsina, Pau Waelder)
- Ji-hoon Kim, Reassemblar components, hibridar allò que és humà i allò que és màquina: cinema expandit interdisciplinari i les possibilitats d'un discurs de les interfícies , Artnodes: No 11: (Novembre 2011). NODE 11. Discursos híbrids (coord.: Pau Alsina)
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.