Inventari d’espais cinematogràfics. Una biblioteca fictícia
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Contribució de Rosa Barba
Paraules clau:
Article Details
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.
(c) Rosa Barba, 2024
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Rosa Barba, Artista
Nascuda a Agrigent, Itàlia. Viu i treballa a Berlín, Alemanya.
La pràctica artística de Rosa Barba navega entre diverses dicotomies, explorant temes de permanència enfront d’impermanència, realitat enfront de ficció i la interacció del llenguatge i el temps. A través de pel·lícules, escultures, instal·lacions, publicacions i performances, investiga com l’espai està conformat per construccions temporals i lingüístiques, que desafien a les narratives lineals i a la semiòtica tradicional. Barba desconstrueix elements cinematogràfics per a examinar les interseccions de materials físics com projectors i cel·luloides amb conceptes abstractes com temps, espai i so. El seu treball sovint se centra en paisatges naturals i intervencions humanes, difuminant les línies entre el registre històric, la narrativa personal i la representació artística. El seu treball forma part de nombroses col·leccions internacionals i les seves pròximes i recents exposicions en solitari inclouen: Calouste Gulbenkian Museum, Lisboa (2026), MoMA, Nova York, (2024, 2025), MAXXI, Roma, (2025), Boijmans Museum, Rotterdam (2024), Centri Pompidou, París (2023), Tate Modern, Londres (2023), PICA, Perth Austràlia (2023), Vila Medici, Roma (2022), Neue Nationalgalerie, Berlín (2021-2022) i en Biennals com la 53.a i 56.a Biennal de Venècia, Sao Paolo (2016), Sídney (2014) i Performa (2013). Va rebre el premi Calder en 2020 i el Premi Internacional a l’Art Contemporani de la Fundació Príncep Pierre de Mònaco (2015).
Referències
Barba, Rosa. On the Anarchic Organisation of Cinematic Spaces: Evoking Spaces beyond Cinema (22 ed.) Malmö: Malmö Faculty of Fine and Performing Arts, Lund University, 2018.
Articles similars
- Martin Caeiro Rodríguez, Antonia María Muñiz de la Arena, La cognició expressiva com a experiència de relació de l’art i la ciència a l’educació preuniversitària , Artnodes: Núm. 24: (Juliol 2019). NODE 24. Després de la postveritat (coord.: Jorge Luis Marzo)
- Raquel Caerols Mateo, Beatriz Escribano, Medialab Madrid 2002-2006. Cultura participativa i activisme social a Madrid , Artnodes: Núm. 24: (Juliol 2019). NODE 24. Després de la postveritat (coord.: Jorge Luis Marzo)
- Antonio Labella, Salvador Sancha, Maria Cuevas, Heterocronicitat. Cronos a debat , Artnodes: Núm. 22: (Novembre 2018). NODE 22. Humanitats digitals: societats, polítiques, sabers (coord.: Nuria Rodríguez-Ortega)
- Mª Isabel Soler Ruiz, Rosa Mármol Pérez, Art, Tecnologia i Humanisme. El laboratori de disseny social Studio Roosegaarde com a ecosistema creatiu tecnopoètic , Artnodes: Núm. 21: (Juny 2018). NODE 21. Arqueologia dels mitjans (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Vanina Hofman)
- Francisco Tito Rivas, Arqueologia i dispositiu sonor: tecnologia aural , Artnodes: Núm. 21: (Juny 2018). NODE 21. Arqueologia dels mitjans (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Vanina Hofman)
- Rafael Lozano Hemmer, Creació d'instal·lacions interactives accessibles a l'espai públic , Artnodes: Núm. 5: (Setembre 2006). NODE 5. Entrevistes (coord.: Pau Alsina, Pau Waelder)
- Nuria Peist, Les obres d'art, les persones i els materials. Una anàlisi fenomenològica i sistèmica de l'art actual , Artnodes: Núm. 15: (Juny 2015). NODE 15. Art Matters I (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez Granell)
- Felicity Colman, Feminicitat digital: predicació i mesurament, informàtica i imatges , Artnodes: Núm. 14: (Novembre 2014). NODE 14. Nous materialismes feministes (coord.: Ana Rodríguez Granell)
- Jordi Sánchez-Navarro, Mobilitats, estètica de frontera i arqueologia prospectiva en la ciència-ficció cosmopolita de Miguel Llansó: "Crumbs" i "Jesus Shows You the Way to the Highway" com anarxius , Artnodes: Núm. 34: (Juliol 2024). NODE 34. Materiologia i variantologia: invitació al diàleg (coord.: Siegfried Zielinski i Daniel Irrgang)
- Ji-hoon Kim, Reassemblar components, hibridar allò que és humà i allò que és màquina: cinema expandit interdisciplinari i les possibilitats d'un discurs de les interfícies , Artnodes: Núm. 11: (Novembre 2011). NODE 11. Discursos híbrids (coord.: Pau Alsina)
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.