Noves configuracions d'identitat en un entorn Web 2.0
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Howard Rheingold, pensador i escriptor líder en les implicacions socials de la tecnologia, ha viatjat per molts llocs diferents buscant tendències incipients en informàtica, comunicació i societat. En la conversa parla de com la tecnologia ha influenciat i ha canviat la comunicació entre la gent i també el mateix concepte de comunicació. Explica els diferents usos i possibilitats de les comunitats virtuals, wikies i blogs, com la gent els utilitza avui dia per a crear lligams entre els seus interessos, intencions, projectes i com mostra les seves personalitats en el context de relació d'Internet. Però ell pensa que Internet no és l'única revolució tecnològica de la comunicació; també els telèfons mòbils van entrant amb força en la societat. Howard va encunyar el terme multituds intel·ligents ( smart mobs ) per a descriure els grups de persones que utilitzen els telèfons mòbils per a organitzar accions col·lectives. Podem trobar una gran quantitat d'escrits, llibres i articles de Rheingold des dels anys vuitanta. El 1984 va començar a escriure sobre ordinadors com a amplificadors de la ment amb Tools for Thought . Més endavant va escriure Virtual Reality (1991), sobre el món de l'experiència artificial, i també el 1993 va publicar el llibre The virtual community , on se centrava en nous mitjans de comunicació. Posteriorment, el 2002 va publicar el seu últim treball, Smart Mobs , sobre el fenomen de la nova cultura de la tecnologia de telefonia mòbil i com influeix en molts dels esdeveniments que tenen lloc en la societat.
Vull veure el vídeo de l'entrevista [YouTube - 19 min]
Paraules clau:
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Articles similars
- Elena Martínez Carro, Aproximació al teatre lorquià des de la teoria de les xarxes socials: La casa de Bernarda Alba , Artnodes: No 24: (Juliol 2019). NODE 24. Després de la postveritat (coord.: Jorge Luis Marzo)
- Suzanne Treister, THUTOAH - La teoria hologràfica de l’univers de la història de l’art , Artnodes: No 25: (Gener 2020). NODE 25. Diàlegs entre Art i Ciència Fonamental (coord.: M. Bello i A. Gracie)
- Umberto Roncoroni Osio, Veronica Crousse Rastelli, La virtualitat augmentada: processos emergents, art i mitjans digitals , Artnodes: No 17: (Juny 2016). NODE 17. Art i educació (coord.: Aida Sánchez de Serdio)
- Marie-Laure Ryan, Narratologia transmèdia i transmedia storytelling , Artnodes: No 18: (Novembre 2016). NODE 18. Narratives transmèdia (coord.: Pau Alsina)
- Sagrario López Poza, Ángeles Saavedra Places, Symbola: divises històriques (emblemàtica personal) a l’Europa medieval i moderna. Disseny i implantació de la base de dades i la interfície de consulta , Artnodes: No 23: (Gener 2019). NODE 23. Arqueologia dels mitjans II / Humanitats digitals II (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- Hongfeng Tang, Ren (benevolència), pintura panoràmica i sensus communis: cosmomèdia i filosofia política a la fi del segle XIX a la Xina , Artnodes: No 34: (Juliol 2024). NODE 34. Materiologia i variantologia: invitació al diàleg (coord.: Siegfried Zielinski i Daniel Irrgang)
- Pau Alsina (Coord.), Història de l'art dels mitjans. Introducció , Artnodes: No 13: (Novembre 2013). NODE 13. Història(es) de l'art dels mitjans (coord.: Ana Rodríguez Granell, Pau Alsina)
- Diego Díaz, Clara Boj, Un enfocament crític per a les capacitats de pronòstic de l’aprenentatge automàtic: crear una biografia predictiva en l’era de la Internet of Behaviour (IoB) , Artnodes: No 31: (Gener 2023). NODE 31. Possibles II (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Radek Przedpelski, Manifest per a una avantguarda metàl·lica. L’art com machinic phylum en Pieter Jansz Saenredam, Marek Konieczny, Raphael Roginski i Arslanbek Sultanbekov , Artnodes: No 19: (Juny 2017). NODE 19. Futurs especulatius de l'art (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- William J. Mitchell, Pau Alsina, "Amb les xarxes d'informació els edificis adquireixen un cert sistema nerviós" , Artnodes: No 3 (2004): NODE 3. Heterotopies
<< < 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.