Noves configuracions d'identitat en un entorn Web 2.0
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Howard Rheingold, pensador i escriptor líder en les implicacions socials de la tecnologia, ha viatjat per molts llocs diferents buscant tendències incipients en informàtica, comunicació i societat. En la conversa parla de com la tecnologia ha influenciat i ha canviat la comunicació entre la gent i també el mateix concepte de comunicació. Explica els diferents usos i possibilitats de les comunitats virtuals, wikies i blogs, com la gent els utilitza avui dia per a crear lligams entre els seus interessos, intencions, projectes i com mostra les seves personalitats en el context de relació d'Internet. Però ell pensa que Internet no és l'única revolució tecnològica de la comunicació; també els telèfons mòbils van entrant amb força en la societat. Howard va encunyar el terme multituds intel·ligents ( smart mobs ) per a descriure els grups de persones que utilitzen els telèfons mòbils per a organitzar accions col·lectives. Podem trobar una gran quantitat d'escrits, llibres i articles de Rheingold des dels anys vuitanta. El 1984 va començar a escriure sobre ordinadors com a amplificadors de la ment amb Tools for Thought . Més endavant va escriure Virtual Reality (1991), sobre el món de l'experiència artificial, i també el 1993 va publicar el llibre The virtual community , on se centrava en nous mitjans de comunicació. Posteriorment, el 2002 va publicar el seu últim treball, Smart Mobs , sobre el fenomen de la nova cultura de la tecnologia de telefonia mòbil i com influeix en molts dels esdeveniments que tenen lloc en la societat.
Vull veure el vídeo de l'entrevista [YouTube - 19 min]
Paraules clau:
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Articles similars
- Nieves Pena Sueiro, Ángeles Saavedra Places, Obsolescència i resiliència en les humanitats digitals. El cas de la Biblioteca Digital de Relacions de Successos , Artnodes: Núm. 23: (Gener 2019). NODE 23. Arqueologia dels mitjans II / Humanitats digitals II (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- Alfonso Cuadrado Alvarado, Arqueologia de la interactivitat: el llibre mòbil i pop-up com a antecedent dels videojocs , Artnodes: Núm. 21: (Juny 2018). NODE 21. Arqueologia dels mitjans (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Vanina Hofman)
- Shuai Xu, Zhe Wang, Difusió: la visualització de les emocions controlada per la bioautoregulació mitjançant l’electroencefalograma (EEG) , Artnodes: Núm. 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
- Pedro Luengo, Javier Luengo, Fotogrametria i anàlisi lumínica. Interaccions en l’estudi de l’arquitectura barroca , Artnodes: Núm. 23: (Gener 2019). NODE 23. Arqueologia dels mitjans II / Humanitats digitals II (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- Claudia Giannetti, La producció de continguts culturals (2): art, patrimoni, canals de difusió , Artnodes: Núm. 3 (2004): NODE 3. Heterotopies
- Juan Pablo Fernández-Cortés, Òpera i violència virtual en els mons ludoficcionals , Artnodes: Núm. 31: (Gener 2023). NODE 31. Possibles II (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Nuria Rodríguez Ortega, Humanitats digitals, història de l'art digital i cultura artística: relacions i desconnexions , Artnodes: Núm. 13: (Novembre 2013). NODE 13. Història(es) de l'art dels mitjans (coord.: Ana Rodríguez Granell, Pau Alsina)
- Jordan Fraser Emery, Alba Marín, Cos i mirada de l’investigador amb vídeo immersiu en 360°: estudi de cas exploratori sobre l’artivisme a Sao Paulo , Artnodes: Núm. 33: (Gener 2024). NODE 33. Artivisme mediàtic: sobre l'arqueologia i la història de la cultura digital per al canvi social (coord.: Carolina Fernández-Castrillo i Diego Mantoan)
- Niranjan Rajah, Pooja en línia: Internet com a lloc per a la contemplació d'allò que és diví , Artnodes: Núm. 1 (2002): NODE 1. Art, ciència i tecnologia
- Víctor G. Peco, Nerea Garzón-Arenas, José Carlos Espinel, Concha Herrero, Escultura i noves tecnologies en la divulgació científica i educativa: models 3D de foraminífers com a referents de l’acidificació dels oceans i el canvi climàtic , Artnodes: Núm. 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.