Noves configuracions d'identitat en un entorn Web 2.0
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Howard Rheingold, pensador i escriptor líder en les implicacions socials de la tecnologia, ha viatjat per molts llocs diferents buscant tendències incipients en informàtica, comunicació i societat. En la conversa parla de com la tecnologia ha influenciat i ha canviat la comunicació entre la gent i també el mateix concepte de comunicació. Explica els diferents usos i possibilitats de les comunitats virtuals, wikies i blogs, com la gent els utilitza avui dia per a crear lligams entre els seus interessos, intencions, projectes i com mostra les seves personalitats en el context de relació d'Internet. Però ell pensa que Internet no és l'única revolució tecnològica de la comunicació; també els telèfons mòbils van entrant amb força en la societat. Howard va encunyar el terme multituds intel·ligents ( smart mobs ) per a descriure els grups de persones que utilitzen els telèfons mòbils per a organitzar accions col·lectives. Podem trobar una gran quantitat d'escrits, llibres i articles de Rheingold des dels anys vuitanta. El 1984 va començar a escriure sobre ordinadors com a amplificadors de la ment amb Tools for Thought . Més endavant va escriure Virtual Reality (1991), sobre el món de l'experiència artificial, i també el 1993 va publicar el llibre The virtual community , on se centrava en nous mitjans de comunicació. Posteriorment, el 2002 va publicar el seu últim treball, Smart Mobs , sobre el fenomen de la nova cultura de la tecnologia de telefonia mòbil i com influeix en molts dels esdeveniments que tenen lloc en la societat.
Vull veure el vídeo de l'entrevista [YouTube - 19 min]
Paraules clau:
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Articles similars
- Eloi Puig, L'autoreferencialitat en l'art. El metallenguatge en el mitjà digital , Artnodes: No 6: (Novembre 2006). NODE 6. Organicitats (coord.: Pau Alsina)
- Jaime del Val, Cossos frontera. Imperis i resistències en el post-postmodernisme , Artnodes: No 6: (Novembre 2006). NODE 6. Organicitats (coord.: Pau Alsina)
- Elena Álvarez Mellado, Leticia Martín-Fuertes Moreno, Aracne: estudi de la variació lingüística en la premsa espanyola entre 1914 i 2014 , Artnodes: No 22: (Novembre 2018). NODE 22. Humanitats digitals: societats, polítiques, sabers (coord.: Nuria Rodríguez-Ortega)
- Norberto Fabian Diaz Duarte, Ana Teresa Arciniegas Martínez, NODOS: una proposta de recerca per a divulgar els projectes transmèdia i multiplataforma desenvolupats a Colòmbia entre 2009 i 2020 , Artnodes: No 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
- Jordi Alberich, Les flors de Bézier. Elasticitat i inestabilitat en el grafisme digital interactiu , Artnodes: No 4: (Juliol 2005). NODE 4. Calculabilitat (coord.: Pau Alsina)
- Carles Sora, Sergi Jordà, Temporalitats presents a les experiències cinemàtiques interactives , Artnodes: No 15: (Juny 2015). NODE 15. Art Matters I (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez Granell)
- Catalina Morla Gayà Morlà, Marta Rizo García, Museus, memòria col·lectiva i imaginaris narratius. La comunicació participativa com a estratègia per a construir relats no hegemònics en museus amb vocació social , Artnodes: No 29: (Gener 2022). NODE 29. Ecologia de la imaginació (coord.: Marina Garcés)
- Marina Garcés, Tot és i s'ha fet possible , Artnodes: No 3 (2004): NODE 3. Heterotopies
- José Luis Losada Palenzuela, Mapatge digital de llocs en la novel·la bizantina espanyola , Artnodes: No 23: (Gener 2019). NODE 23. Arqueologia dels mitjans II / Humanitats digitals II (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- María Alejandra Crescentino, Videoart al Con Sud. Festivals, arxius i remediació del passat analògic , Artnodes: No 31: (Gener 2023). NODE 31. Possibles II (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
<< < 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.