Noves configuracions d'identitat en un entorn Web 2.0
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Howard Rheingold, pensador i escriptor líder en les implicacions socials de la tecnologia, ha viatjat per molts llocs diferents buscant tendències incipients en informàtica, comunicació i societat. En la conversa parla de com la tecnologia ha influenciat i ha canviat la comunicació entre la gent i també el mateix concepte de comunicació. Explica els diferents usos i possibilitats de les comunitats virtuals, wikies i blogs, com la gent els utilitza avui dia per a crear lligams entre els seus interessos, intencions, projectes i com mostra les seves personalitats en el context de relació d'Internet. Però ell pensa que Internet no és l'única revolució tecnològica de la comunicació; també els telèfons mòbils van entrant amb força en la societat. Howard va encunyar el terme multituds intel·ligents ( smart mobs ) per a descriure els grups de persones que utilitzen els telèfons mòbils per a organitzar accions col·lectives. Podem trobar una gran quantitat d'escrits, llibres i articles de Rheingold des dels anys vuitanta. El 1984 va començar a escriure sobre ordinadors com a amplificadors de la ment amb Tools for Thought . Més endavant va escriure Virtual Reality (1991), sobre el món de l'experiència artificial, i també el 1993 va publicar el llibre The virtual community , on se centrava en nous mitjans de comunicació. Posteriorment, el 2002 va publicar el seu últim treball, Smart Mobs , sobre el fenomen de la nova cultura de la tecnologia de telefonia mòbil i com influeix en molts dels esdeveniments que tenen lloc en la societat.
Vull veure el vídeo de l'entrevista [YouTube - 19 min]
Paraules clau:
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Articles similars
- Caterina Antonopoulou, Transformacions de les xarxes més que humanes i l’impacte dels objectes materials en les obres de mitjans tàctics , Artnodes: Núm. 31: (Gener 2023). NODE 31. Possibles II (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- María Alejandra Crescentino, Videoart al Con Sud. Festivals, arxius i remediació del passat analògic , Artnodes: Núm. 31: (Gener 2023). NODE 31. Possibles II (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Marloes de Valk, Reciclant antigues estratègies i recursos. What Remains, un projecte artístic que tracta sobre les campanyes de desinformació (re)utilitzant estratègies per retardar la regulació industrial , Artnodes: Núm. 24: (Juliol 2019). NODE 24. Després de la postveritat (coord.: Jorge Luis Marzo)
- Jamie Allen, I si això fos el que sembla? Art que imita la vida i pràctica artística tecnològica , Artnodes: Núm. 11: (Novembre 2011). NODE 11. Discursos híbrids (coord.: Pau Alsina)
- Carolina Fernández Castrillo, La condició transreal: informació expandida i hacktivisme al Media Art , Artnodes: Núm. 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
- Jaron Rowan, Marta Camps, Recerca en disseny: suturant cossos, atuells, epistemologies i llunes , Artnodes: Núm. 20: (Desembre 2017). NODE 20. Art i Recerca (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Irma Vilà Òdena)
- Mikel Otxoteko, La dimensió ambiental de les imatges. La imatge-ambient i els seus principals conceptes , Artnodes: Núm. 26: (Juliol 2020). NODE 26. IA, art i disseny: Qüestionant l'aprenentatge automàtic (coord.: A. Burbano i Ruth West)
- Teresa Marín García, Claus per a prendre posició en els debats sobre investigació artística: conflictes i reptes d'un saber múltiple, canviant i qüestionador. Context espanyol (1978-2017) , Artnodes: Núm. 20: (Desembre 2017). NODE 20. Art i Recerca (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Irma Vilà Òdena)
- Pau Alsina, Ana Rodríguez, Irma Vilà Òdena, Editorial , Artnodes: Núm. 20: (Desembre 2017). NODE 20. Art i Recerca (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Irma Vilà Òdena)
- Rosa Barba, Inventari d’espais cinematogràfics. Una biblioteca fictícia , Artnodes: Núm. 34: (Juliol 2024). NODE 34. Materiologia i variantologia: invitació al diàleg (coord.: Siegfried Zielinski i Daniel Irrgang)
<< < 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.