Les flors de Bézier. Elasticitat i inestabilitat en el grafisme digital interactiu
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
A partir del dibuix que va fer mitjançant corbes de Bézier el mateix Pierre Etienne Bézier el 1997 per al seu amic Brian Barsky –que apareix aquí convenientment reproduït–, aquest article aborda inicialment l'origen, la naturalesa i l’expansió de l'ús de les corbes de Bézier en el conjunt del grafisme digital interactiu per al web. A continuació s'analitzen en profunditat les implicacions estètiques del dibuix vectorial de fonts tipogràfiques digitals i, finalment, es fa una selecció dels nous valors estètics que hauria d'incorporar una estètica dels sistemes multimèdia capaç tant d'adaptar-se de manera adequada a la nova producció gràfica digital de naturalesa vectorial com de tractar-la.
Paraules clau:
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Domingo Sánchez-Mesa Martínez, Jordi Alberich, Nieves Rosendo, Introducció: narratives transmèdia , Artnodes: No 18: (Novembre 2016). NODE 18. Narratives transmèdia (coord.: Pau Alsina)
- Jordi Alberich, En trànsit 7.0: Apunts per a una estètica dels entorns digitals , Artnodes: No 2 (2003): NODE 2. Art i nous mitjans
Articles similars
- Aramis López Juan, El Centre de Càlcul de la Universitat de Madrid. Creativitat i tecnologia en la universitat espanyola dels anys 60 , Artnodes: No 13: (Novembre 2013). NODE 13. Història(es) de l'art dels mitjans (coord.: Ana Rodríguez Granell, Pau Alsina)
- Rick Dolphijn, Les esquerdes d’allò contemporani , Artnodes: No 19: (Juny 2017). NODE 19. Futurs especulatius de l'art (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- Juana María González, Anàlisi quantitativa de la revista Índice Literario (1932-1936) , Artnodes: No 27: (Gener 2021). Node 27. Arts en temps de pandèmia (coord.: Laura Benítez i Erich Berger)
- Farshad Zahedi, La cultura de segregació en la videocreació orientalista: cap a la qüestió del cos femení i la geometria de poder en l’obra de Shirin Neshat , Artnodes: No 33: (Gener 2024). NODE 33. Artivisme mediàtic: sobre l'arqueologia i la història de la cultura digital per al canvi social (coord.: Carolina Fernández-Castrillo i Diego Mantoan)
- Annabel Castro, Outside in: exile at home, un sistema de discriminació algorítmica , Artnodes: No 26: (Juliol 2020). NODE 26. IA, art i disseny: Qüestionant l'aprenentatge automàtic (coord.: A. Burbano i Ruth West)
- Pau Alsina, Organicitats: art, cos i tecnologia , Artnodes: No 6: (Novembre 2006). NODE 6. Organicitats (coord.: Pau Alsina)
- Rosa Núñez-Pacheco, Phillip Penix-Tadsen, Trajectòries teòriques divergents en els estudis de jocs: un repàs bibliogràfic , Artnodes: No 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
- Ricardo Roncero Palomar, Poètica de la desaparició. Recuperació i desenvolupament de tècniques alternatives de reproducció fotogràfica de caràcter no permanent , Artnodes: No 30
- Mikel Otxoteko, Harun Farocki. In Comparison, sobre el treball i el seu significat , Artnodes: No 20: (Desembre 2017). NODE 20. Art i Recerca (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Irma Vilà Òdena)
- Sandra Alvaro, Topologies de l'art en l'era de la informació , Artnodes: No 13: (Novembre 2013). NODE 13. Història(es) de l'art dels mitjans (coord.: Ana Rodríguez Granell, Pau Alsina)
<< < 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.