Les flors de Bézier. Elasticitat i inestabilitat en el grafisme digital interactiu
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
A partir del dibuix que va fer mitjançant corbes de Bézier el mateix Pierre Etienne Bézier el 1997 per al seu amic Brian Barsky –que apareix aquí convenientment reproduït–, aquest article aborda inicialment l'origen, la naturalesa i l’expansió de l'ús de les corbes de Bézier en el conjunt del grafisme digital interactiu per al web. A continuació s'analitzen en profunditat les implicacions estètiques del dibuix vectorial de fonts tipogràfiques digitals i, finalment, es fa una selecció dels nous valors estètics que hauria d'incorporar una estètica dels sistemes multimèdia capaç tant d'adaptar-se de manera adequada a la nova producció gràfica digital de naturalesa vectorial com de tractar-la.
Paraules clau:
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Domingo Sánchez-Mesa Martínez, Jordi Alberich, Nieves Rosendo, Introducció: narratives transmèdia , Artnodes: Núm. 18: (Novembre 2016). NODE 18. Narratives transmèdia (coord.: Pau Alsina)
- Jordi Alberich, En trànsit 7.0: Apunts per a una estètica dels entorns digitals , Artnodes: Núm. 2 (2003): NODE 2. Art i nous mitjans
Articles similars
- Ruth Pagès, L'entorn del net art i la seva recepció: el procés d'apreciació de l'obra de JODI , Artnodes: Núm. 4: (Juliol 2005). NODE 4. Calculabilitat (coord.: Pau Alsina)
- José María Alonso Calero, Machinima, postfotografia i postanimació: estudi comparatiu disciplinari , Artnodes: Núm. 30
- Pau Alsina (Coord.), Història de l'art dels mitjans. Introducció , Artnodes: Núm. 13: (Novembre 2013). NODE 13. Història(es) de l'art dels mitjans (coord.: Ana Rodríguez Granell, Pau Alsina)
- Esther Pizarro Juanas, Ecologies de la saturació. Recerca artística: Space Debris :: Constel·lacions de deixalles , Artnodes: Núm. 31: (Gener 2023). NODE 31. Possibles II (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Natasha Lushetich, La idiosincràsia com a estratègia a l’era de la violència epistèmica , Artnodes: Núm. 20: (Desembre 2017). NODE 20. Art i Recerca (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Irma Vilà Òdena)
- Marta Pérez-Campos, Taller (Des)cifradores de mensajes: una manera de presentar el funcionament intern d’un compilador a infants de 6 a 12 anys des de l’experimentació artística , Artnodes: Núm. 30
- Andreu Belsunces, Laura Benítez Valero, Ulrich Brandstätter, César Escudero, Fabricio Lamoncha, Paula Pin, Enrique Tomás, Diffractive Interfaces: la difracció com a metodologia d'investigació artística , Artnodes: Núm. 20: (Desembre 2017). NODE 20. Art i Recerca (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Irma Vilà Òdena)
- Siegfried Zielinski, Daniel Irrgang, Declaració del node de materiologia i variantologia: invitació al diàleg , Artnodes: Núm. 34: (Juliol 2024). NODE 34. Materiologia i variantologia: invitació al diàleg (coord.: Siegfried Zielinski i Daniel Irrgang)
- Umberto Luigi Roncoroni Osio, Abasts i condicions de factibilitat de la recerca artística , Artnodes: Núm. 21: (Juny 2018). NODE 21. Arqueologia dels mitjans (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Vanina Hofman)
- Eduard Aibar, Imaginació tecnològica i ideologia de la innovació , Artnodes: Núm. 29: (Gener 2022). NODE 29. Ecologia de la imaginació (coord.: Marina Garcés)
<< < 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.