Art per a curar-te
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
L'obra de Zush reflexiona sobre la naturalesa humana, sobre les múltiples personalitats que s'amaguen en un individu i les construccions culturals que limiten conceptes com salut i malaltia, sexe, bogeria o raó. Una relació dual, harmònica i conflictiva entre les relacions personals dels subjectes, entre la naturalesa i les imposicions culturals, entre el pensament racional i el cos. Un equilibri delicat entre el que és caòtic i monstruós i la composició racional.
Així mateix, la seva iconografia es nodreix d'imatges que neixen d'elements autobiogràfics. Cervells, ulls, òrgans vitals, monstres, foc, aigua o ocells constitueixen el seu univers artístic, com també la utilització d'una escriptura cal·ligràfica, un alfabet personal -asura- que ha anat conreant des que era petit i que actualment té prop de 3.000 paraules. Tots els seus llibres, totes les seves obres estan escrites amb l'alfabet del seu estat, un codi hermètic que vol expressar tot allò que no és possible explicar de manera racional.
La seva obra es defineix utilitzant un concepte propi, psicomanualdigital, amb el qual al·ludeix al balanç harmònic que ha de mantenir l'artista entre la idea racional, la creació com a acte físic i l'ús de la tecnologia com a ritual propi de l'època.
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Articles similars
- Radek Przedpelski, Manifest per a una avantguarda metàl·lica. L’art com machinic phylum en Pieter Jansz Saenredam, Marek Konieczny, Raphael Roginski i Arslanbek Sultanbekov , Artnodes: Núm. 19: (Juny 2017). NODE 19. Futurs especulatius de l'art (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- Víctor G. Peco, Nerea Garzón-Arenas, José Carlos Espinel, Concha Herrero, Escultura i noves tecnologies en la divulgació científica i educativa: models 3D de foraminífers com a referents de l’acidificació dels oceans i el canvi climàtic , Artnodes: Núm. 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
- Ezequiel Soriano, Hiperpublicación 100/24. Dos workshops performatius per a la recerca en la creativitat vernacla d’internet , Artnodes: Núm. 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Ze Gao, Tristan Camille Braud, Varvara Guljajeva, Oportunitats museístiques impulsades per la realitat virtual: arxius digitalitzats en l’era del metavers , Artnodes: Núm. 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Sara Coleman, Travessant la xarxa. Art, tèxtils i tecnologia digital , Artnodes: Núm. 30
- Meredith Tromble, No preguntis què pot fer l’IA per l’art, sinó què pot fer l’art per l’IA , Artnodes: Núm. 26: (Juliol 2020). NODE 26. IA, art i disseny: Qüestionant l'aprenentatge automàtic (coord.: A. Burbano i Ruth West)
- Pedro J S Vieira de Oliveira, Com problematitzar una frontera o: algunes notes contínues sobre metodologies transitòries , Artnodes: Núm. 34: (Juliol 2024). NODE 34. Materiologia i variantologia: invitació al diàleg (coord.: Siegfried Zielinski i Daniel Irrgang)
- Renzo Filinich, Daniela 1991 Cespedes, Procés d’individuació en ecologies híbrides: sobre la relació entre art, màquines i sistemes naturals , Artnodes: Núm. 33: (Gener 2024). NODE 33. Artivisme mediàtic: sobre l'arqueologia i la història de la cultura digital per al canvi social (coord.: Carolina Fernández-Castrillo i Diego Mantoan)
- Moisés Mañas Carbonell, María José Martínez de Pisón Ramón, Laboratorio de Luz. Més de 30 anys de recerca en art, ciència i tecnologia en el panorama espanyol , Artnodes: Núm. 31: (Gener 2023). NODE 31. Possibles II (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Mónica Rikić Fusté, Crisis existencials de màquines conscients: reflexions sobre la condició maquínica mitjançant l'art i la filosofia especulativa , Artnodes: Núm. 29: (Gener 2022). NODE 29. Ecologia de la imaginació (coord.: Marina Garcés)
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.