El aprendizaje adaptativo de los estudiantes de un Grado de nueva creación: Análisis de su actividad en el Campus Virtual-UB.

Main Article Content

Jaume Fernández Borràs
Josefina Blasco
Teresa Pagès
Teresa Carbonell
Galderic Lastras
Mª Pilar López Laseras
Creu Palacín
Antoni Ibarz
Joan Ramon Torrella
Ginés Viscor
Norma Violeta Alva
Irene García Meilán
Miquel Canals
Mª Ángeles Gallardo
Sergio Sánchez
Manuel Puigcerver

The Virtual Campus of the Univ. Barcelona supports classroom teaching. To promote adaptive learning, we analysed the Resources/Activities (number, type and frequency of use) of 3 cohorts of the Marine Sciences Degree (30 Activity reports in total, and 10 Log’s registers selected among them). Resources predominate (87%), but there was more interaction in Activities. Log’s register analyses have allowed us to contextualize the global results by student’s performance or gender, and by optionality.

Article Details

How to Cite
Fernández Borràs, Jaume et al. “El aprendizaje adaptativo de los estudiantes de un Grado de nueva creación:: Análisis de su actividad en el Campus Virtual-UB”. Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), no. 5, https://raco.cat/index.php/RevistaCIDUI/article/view/378871.