El aprendizaje adaptativo de los estudiantes de un Grado de nueva creación: Análisis de su actividad en el Campus Virtual-UB.
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Jaume Fernández Borràs
Universitat de Barcelona; Fac. Biologia; Secció Fisiologia
Josefina Blasco
Teresa Pagès
Teresa Carbonell
Galderic Lastras
Mª Pilar López Laseras
Creu Palacín
Antoni Ibarz
Joan Ramon Torrella
Ginés Viscor
Norma Violeta Alva
Irene García Meilán
Miquel Canals
Mª Ángeles Gallardo
Sergio Sánchez
Manuel Puigcerver
The Virtual Campus of the Univ. Barcelona supports classroom teaching. To promote adaptive learning, we analysed the Resources/Activities (number, type and frequency of use) of 3 cohorts of the Marine Sciences Degree (30 Activity reports in total, and 10 Log’s registers selected among them). Resources predominate (87%), but there was more interaction in Activities. Log’s register analyses have allowed us to contextualize the global results by student’s performance or gender, and by optionality.
Article Details
How to Cite
Fernández Borràs, Jaume et al. “El aprendizaje adaptativo de los estudiantes de un Grado de nueva creación:: Análisis de su actividad en el Campus Virtual-UB”. Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), no. 5, https://raco.cat/index.php/RevistaCIDUI/article/view/378871.
Rights
(c) Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), 2021
Most read articles by the same author(s)
- Juan Antonio Amador, Teresa Pagés, Rosa Sayós, Lourdes Marzo, Mónica Mato, Evangelina González, TRANSFERENCIA E IMPACTO DEL MASTER EN DOCENCIA PARA PROFESORADO UNIVERSITARIO DEL ICE DE LA UNIVERSITAT DE BARCELONA , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 4 (2018)
- Ignasi Sanahuja, Laura Fernández-Alacid, Teresa Pages, Joan Ramon Torrella, PROPUESTA DE DOBLE RÚBRICA EN LA ENSEÑANZA ONLINE , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 5 (2021): CIDUI 2021
- Mercedes Gracenea, Juan Antonio Amador, Teresa Pagès, Rosa Sayós, Eva González, Lourdes Marzo, Mònica Mato, Desde el análisis de la docencia hacia la mejora e innovación. ¿Qué proponen los profesores noveles de la Universidad de Barcelona en el marco del Máster en Docencia Universitaria para Profesorado Novel? , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No 3 (2016): CIDUI 2016